KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/július
• Deák Tamás: A csellengő múzsa nyomában
• Zsugán István: Az emberi agyak „karbantartása” Beszélgetés Dárday Istvánnal és Szalai Györgyivel
• Hegyi Lóránd: film/művészet Kiállítás a magyar kísérleti film történetéről
• Szilágyi Ákos: A felszabadulás melankóliája Erde ballada
• Kovács András Bálint: A megrendült bizonyosság Szűzforrás
• Bikácsy Gergely: Cassavetes, a túlélő Férjek
• Fáber András: Fantômas, avagy egy mítosz elemzése
• N. N.: Fantômas-filmográfia
LÁTTUK MÉG
• Molnár Gál Péter: Egy szoknya, egy nadrág
• Ardai Zoltán: Johohoho
• Koltai Ágnes: Éjszaka az éterben
• Ardai Zoltán: Gyerekek a Kék-tó hegyéről
• Zoltán Katalin: Őrizetbevétel
• Hollós László: Zsákutca
• Harmat György: Jöttmentek
• Szentistványi Rita: Nem akarok felnőni
• Barna Imre: Jézus Krisztus Szupersztár
• Simándi Júlia: Bűnös életem
TELEVÍZÓ
• Reményi József Tamás: A versenyképes ember
• Faragó Vilmos: A dilettantizmus anatómiája Foltýn zeneszerző élete és munkássága
• Kerényi Mária: Muzsika és képernyő Beszélgetés Czigány Györggyel
KÖNYV
• Antal István: Anger és a fehér elefántok
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A fehér sárkány

Marton László Távolodó

 

Ha „a gyermek a felnőtt apja” – egy jól sikerült gyerekfilm a felnőttet is könnyűszerrel hatalmába kerítheti. A fehér sárkány rendezői, Janusz Morgenstern és Jerzy Domaradzki, láthatóan nem bíztak ebben a lelki rokonságban, két filmet gyúrtak egybe, egyet a gyerekeknek, mesebeli bonyodalmakkal, egy másikat pedig a felnőtteknek evilági konfliktusokkal. Így kerülhetett Jim Martin amerikai környezetvédő egy képzeletbeli ország elvarázsolt erdejébe, ahol is egy fehér sárkány őrzi az örök fiatalság elixírjét. Míg a kisfiú mesebeli kalandokba keveredik, addig az apa nem kevésbé kalandos körülmények között próbálja megóvni a természetet a multinacionális mohósággal szemben. A nyugati ármány ellen paradox módon az amerikai akciófilmek stílusában folyik a küzdelem. A koprodukcióban készült utánzat, akár a Kelet-Európában gyártott Lego, nem másodosztályú, hanem hasznavehetetlen; az elnagyolt, durván megmunkált elemek sehogy sem illeszkednek. A fehér sárkányra kíváncsi felnőtt és gyermek okkal érezheti úgy, hogy elrontották a játékát.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1989/05 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5388