KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/június
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Norvég és NDK filmhét Budapesten

• Greskovits Béla: Esélylatolgatás Filmgyártásunk koprudukciós vállalkozásairól
• Koltai Tamás: Kacsafilozófia – háziszárnyassal Szegény Dzsoni és Árnika
• Kovács András Bálint: Ipari rituálé és nyelvi mítosz Beszélgetés Bódy Gáborral
• Barna Imre: Werther a kórházban A rét
• Ardai Zoltán: Kis nagy ábránd Atlantic City
• Zalán Vince: A gondolkodás menedéke Lindsay Anderson filmjeiről
• N. N.: Lindsay Anderson filmjei
• Wisinger István: „Egy kissé mindannyian bolondok vagyunk...” Budapesti beszélgetés Lindsay Andersonnal
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Zsugán István: Az érettség kora Az új görög film
• Molnár Gál Péter: A Zorbátlanított Hellász Jegyzetek Angelopuloszról
• N. N.: Theodorosz Angelopulosz filmjei

• Kézdi-Kovács Zsolt: A Visszaesők forgatásán A rendező jegyzetlapjaiból 2.
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: A telhetetlen méhecske
• Gáti Péter: Egy festő tragédiája
• Varga András: A profi
• Zoltán Katalin: Tamás bátya kunyhója
• Greskovits Béla: A szénbányász lánya
• Peredi Ágnes: Gyilkosság a tajgán
• Kapecz Zsuzsa: A bojánai mester
• Hollós László: Flep, a róka
• Vanicsek Péter: Harc a vízen
• Greskovits Béla: Vámpírok bálja
• Simándi Júlia: Bölcs Jaroszlav
TELEVÍZÓ
• Reményi József Tamás: Három szólamban Áprilisi műsorokról
• Báron György: Realizmus és dekadencia Luchino Visconti portréjához
KÖNYV
• Gaál István: Itáliai csoda némán Könyv az olasz némafilmről

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Kitano Takeshi elkészítette első amerikai filmprodukcióját. A francia mozikban augusztus végén kezdik vetíteni Brother című jakuza-drámáját, amelyben ezúttal is a rendező játssza a főszerepet: egy véres családi leszámolás egyetlen túlélőjeként Los Angelesbe utazik, hogy megtalálja elveszett testvérbátyját, majd saját kábítószer-csempész bandát alapít. A tizenkét millió dollárból forgatott film az Egyesült Államokban csak jövő évben kerül bemutatásra.

 

*

 

Manuel de Oliveira 92 évesen sem pihen. A portugál film doyenje Hazatérek címmel készíti elő új munkáját.

 

*

 

2001-ben kezdődik, addig csak az előkészítése folyik annak a grandiózus filmmonstrumnak, amelyet a legmodernebb kompjúter-csúcstechnika latbavetésével készül létrehozni az orosz Dzsanik Fajzijev rendező A farkasvadász címmel. Marija Szemjonova kutyaregénye egyszerre jelenik majd meg mozifilmen, tv-szappanoperában és animációs fantáziában.

 

*

 

Befejeződött az új Werner Herzog opus forgatása: az Invincible (Legyőzhetetlen) főhőse Zesha Breitbart zsidó származású kovács, aki a ’30-as években Németország legerősebb emberének vallotta magát. A címszerepet alakító valódi erőemelő-bajnok, Jouko Ahola mellett olyan ismert színészek játszanak, mint Udo Kier, Max Raabe vagy a Hitler csillagjósát alakító Tim Roth.

 

*

 

Raul Ruiz Proust után ismét francia klasszikust visz filmre: Jean Giono 1949-es regényéből, az Erős lelkekből forgat. Főszereplője Franciaország új Marianne-modellje, Laetitia Casta lesz.

 

*

 

Emir Kusturica videóklipet készített, a mintegy bemelegítésképpen a tervezett nagyfilm – Öt percre ötszáz dollár – előtt. Az Unza unza klipjén a rendező rockegyüttese, a No Smoking zenél.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/08 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3009