KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/május
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Premier Plan
• Kézdi-Kovács Zsolt: Két barátját vesztette el...
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: A józanság reménye Nyugat-Berlin

• Szilágyi Ákos: A félreértés fokozatai Vérszerződés
• Kézdi-Kovács Zsolt: A Visszaesők forgatásán A rendező jegyzetlapjaiból 1.
• Lajta Gábor: Célpont: az ember 1982 animációs filmjei
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Közönyös felnőttek, tévelygő fiatalok Sanremo

• Trosin Alekszandr: A montázzsal megsemmisített montázs Pelesjan mozija
• Györffy Miklós: Elektromantikus melodráma Az oberwaldi titok
• Bereményi Géza: A legutolsó snitt Villanás a víz felett
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Csantavéri Júlia: Képek egy halott világból Stanley Kubrick
• N. N.: Stanley Kubrick filmjei
• Ciment Michel: Anti-Rousseau Beszélgetések Stanley Kubrickkal

• Hegedűs Zoltán: Renoir-filmek – papíron
LÁTTUK MÉG
• Szentistványi Rita: Szerelmi gondok
• Zsilka László: Keresztapa II.
• Zsilka László: A nagy kitüntetés
• Deli Bálint Attila: Bolond pénz
• Ardai Zoltán: Viadal
• Deli Bálint Attila: Dutyi dili
• Harmat György: Az a perc, az a pillanat
• Barna Imre: Kaszálás a Kánya-réten
• Kovács András Bálint: A hatodik halálraítélt
TELEVÍZÓ
• Reményi József Tamás: Ez a pici mind megette A márciusi műsorokról
• Csepeli György: Az ellentmondás és a konfliktus A televízió valóságlátásáról
• Lukácsy Sándor: Képeskönyv és tört varázs Mint oldott kéve
KÖNYV
• Bíró Gyula: Esztétika és jel-elmélet Lengyel tanulmánykötet a filmszemiotikáról
• Csala Károly: Házi színháztól a tévéjátékig A szovjet „televíziós előadás”

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Mestercsapda

Sneé Péter

Egy hóhérbrigád tagjai jó útra térnek, aminek első jeleként lemészárolják saját bajtársaikat. Derűs történtet ez a military fantasy műfajából, ahol terepszínű gyakorlóruhában szerelmeskednek a párok, hogy gond nélkül ugorhassanak ki az ágyból, ha jóféle öldösésre támad gusztusuk közben. A kamaszos fogamzásgátlás ideája lenyűgözte a forgatókönyvírókat is, mivel egy tisztes rémtörténetet sem sikerült összeollózniuk. Shimon Dotan személyében pedig minden idők egyik legtehetségtelenebb rendezőjét üdvözölhetjük: filmje akár a dermedt üveg, vagy a kihűlt láva. Unt botladozásra kényszerít ahelyett, hogy lenyűgözne sodrásával, erejével, forróságával.

Ami hiba elkövethető egyáltalán, azt elkövetik itt: a gyanútlan áldozatok mintha vágóhídra mennének, olyan keserves képpel lépnek elénk, s ingükből elődudorodik a robbanópatron, hogy lássuk, hol éri majd őket a megváltó golyó. A rosszul kiválasztott, ügyetlen statisztéria persze asszisztál csupán az olyan kétbalkezes nagymenőknek, mint amilyen a lelki tusáját kifejezéstelen arccal, üveges tekintettel prezentáló Gary Busey, akinek elfelejtettek szólni, hogy csak egyenruhában tisztelgünk, civilben nem. Az egyedüli izgalmat az váltja ki, hogy a leszámolás színhelyéül szolgáló kies üdülőhelyet csakugyan Moscow-nak hívják-e vajon. Ám még erre sem kapunk feleletet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/07 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=914