KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/május
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Premier Plan
• Kézdi-Kovács Zsolt: Két barátját vesztette el...
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: A józanság reménye Nyugat-Berlin

• Szilágyi Ákos: A félreértés fokozatai Vérszerződés
• Kézdi-Kovács Zsolt: A Visszaesők forgatásán A rendező jegyzetlapjaiból 1.
• Lajta Gábor: Célpont: az ember 1982 animációs filmjei
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Közönyös felnőttek, tévelygő fiatalok Sanremo

• Trosin Alekszandr: A montázzsal megsemmisített montázs Pelesjan mozija
• Györffy Miklós: Elektromantikus melodráma Az oberwaldi titok
• Bereményi Géza: A legutolsó snitt Villanás a víz felett
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Csantavéri Júlia: Képek egy halott világból Stanley Kubrick
• N. N.: Stanley Kubrick filmjei
• Ciment Michel: Anti-Rousseau Beszélgetések Stanley Kubrickkal

• Hegedűs Zoltán: Renoir-filmek – papíron
LÁTTUK MÉG
• Szentistványi Rita: Szerelmi gondok
• Zsilka László: Keresztapa II.
• Zsilka László: A nagy kitüntetés
• Deli Bálint Attila: Bolond pénz
• Ardai Zoltán: Viadal
• Deli Bálint Attila: Dutyi dili
• Harmat György: Az a perc, az a pillanat
• Barna Imre: Kaszálás a Kánya-réten
• Kovács András Bálint: A hatodik halálraítélt
TELEVÍZÓ
• Reményi József Tamás: Ez a pici mind megette A márciusi műsorokról
• Csepeli György: Az ellentmondás és a konfliktus A televízió valóságlátásáról
• Lukácsy Sándor: Képeskönyv és tört varázs Mint oldott kéve
KÖNYV
• Bíró Gyula: Esztétika és jel-elmélet Lengyel tanulmánykötet a filmszemiotikáról
• Csala Károly: Házi színháztól a tévéjátékig A szovjet „televíziós előadás”

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Az ágyúgolyó futam

Hegyi Gyula

 

Filmet természetesen mindenről lehet készíteni: csak profi stáb és türelmes közönség szükségeltetik hozzá. Az ágyúgolyó futam létező és jellegzetesen amerikai autóverseny: a résztvevőknek az egyik óceántól a másikig kell száguldaniuk az országutakon, anélkül, hogy a hivatalos sebességkorlátozás túllépésére bárkitől is engedélyt kapnának. A verseny így nemcsak egymással, a civil forgalommal és a gépkocsi teljesítőképességével, hanem a rend őreivel is folyik – ezért hirdethetik oly amerikai büszkeséggel „illegális” autóversenynek a futamot. Az eddigi rekord egyébként 32 óra 51 perc, Jaguárral érték el, s az 55 mérföld/órában maximált hivatalos sebesség helyett 87 mérföld/órás átlagsebességgel hajszolták keresztül a kocsit két semmiről sem tehető óceán között. A film forgatókönyvének írója, Brock Yates úgy ítélte, hogy a verseny emlékül legalábbis egy filmet megérdemel: hát tett is róla, hogy ez a produkció megszülessen. Ha dokumentumfilmet látnánk, talán tetszene is a dolog: de játékfilmnek, őszintén szólva, kicsit vontatott Az ágyúgolyó futam. Legfeljebb a benne megcsillanó sztárparádé lehet figyelemre méltó annak, aki egyszerre minél több Playboy- és Cosmopolitan-főszereplőt szeretne a vásznon viszontlátni: ajánlom figyelmükbe Bianca Jaggert, a stáblista közepetájáról.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/03 52-53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5886