KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/május
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Premier Plan
• Kézdi-Kovács Zsolt: Két barátját vesztette el...
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: A józanság reménye Nyugat-Berlin

• Szilágyi Ákos: A félreértés fokozatai Vérszerződés
• Kézdi-Kovács Zsolt: A Visszaesők forgatásán A rendező jegyzetlapjaiból 1.
• Lajta Gábor: Célpont: az ember 1982 animációs filmjei
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Közönyös felnőttek, tévelygő fiatalok Sanremo

• Trosin Alekszandr: A montázzsal megsemmisített montázs Pelesjan mozija
• Györffy Miklós: Elektromantikus melodráma Az oberwaldi titok
• Bereményi Géza: A legutolsó snitt Villanás a víz felett
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Csantavéri Júlia: Képek egy halott világból Stanley Kubrick
• N. N.: Stanley Kubrick filmjei
• Ciment Michel: Anti-Rousseau Beszélgetések Stanley Kubrickkal

• Hegedűs Zoltán: Renoir-filmek – papíron
LÁTTUK MÉG
• Szentistványi Rita: Szerelmi gondok
• Zsilka László: Keresztapa II.
• Zsilka László: A nagy kitüntetés
• Deli Bálint Attila: Bolond pénz
• Ardai Zoltán: Viadal
• Deli Bálint Attila: Dutyi dili
• Harmat György: Az a perc, az a pillanat
• Barna Imre: Kaszálás a Kánya-réten
• Kovács András Bálint: A hatodik halálraítélt
TELEVÍZÓ
• Reményi József Tamás: Ez a pici mind megette A márciusi műsorokról
• Csepeli György: Az ellentmondás és a konfliktus A televízió valóságlátásáról
• Lukácsy Sándor: Képeskönyv és tört varázs Mint oldott kéve
KÖNYV
• Bíró Gyula: Esztétika és jel-elmélet Lengyel tanulmánykötet a filmszemiotikáról
• Csala Károly: Házi színháztól a tévéjátékig A szovjet „televíziós előadás”

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Quentin Tarantino elhalasztotta következő terve, az Ingenious Bastard című háborús kalandfilm forgatását egy újabb harcművészeti akcióopusz kedvéért, amelyet a Kill Bill sikerén felbuzdulva a 70-es évek legendás hongkongi wu hsziáról mintáz. A tervezett film érdekessége, hogy a rendező állítása szerint teljes egészében mandarin nyelven forgatná le és az amerikai közönség elé csak feliratos verzióban kerülne.

 

*

 

Lassan húsz évvel a Bérgyilkos után John Woo ismét egy Melville film újraforgatására készül: A Paramount stúdió megbízásából az ázsiai kultuszrendező jövőre leforgatja a francia filmes 1970-ben készült Vörös kör című thrillerjét, amely – akárcsak a Bérgyilkos alapjául szolgáló Szamuráj –Alain Delon főszereplésével készült.

 

*

 

Egy brit internetes filmmagazin (screenselect.co.uk) több mint 2000 szavazat alapján összeállította minden idők legrosszabb remake-jeinek listáját. A dobogó legfelső fokára Sylvester Stallone tavalyelőtti Get Cartere került, megelőzve Gus van Sant Psycho-újrafilmjét és az idei Thunderbirds-öt. Az első tízbe olyan meglepetések is bekerültek, mint Martin Scorsesétől a Rettegés foka vagy Soderbergh nagysikerű Dicső tizenegye.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2004/12 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2380