KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/április
POSTA
• Lalík Sándor: Talpra Győző! Olvasói levél
• Molnár Klára: Talpra Győző! Olvasói levél
• A szerkesztőség : Hibaigazítás
FESZTIVÁL
• Hermann István: Nemzeti erkölcstörténet Válaszok és kérdőjelek
FILMSZEMLE
• N. N.: A XV. Magyar Játékfilmszemle díjai
• Hankiss Elemér: Sötét tükör? Jegyzetek a mai magyar filmek társadalomképéről

• Bikácsy Gergely: Póker és guillotine Hatásvadászok
• Szilágyi Ákos: A parasztpolgár Ne sápadj!
• Létay Vera: Szókereskedők Elveszett illúziók
• Gambetti Giacomo: És a hajó megy Fellini beszél új filmjéről
• Báron György: Repülés Kis kiruccanások
• Barna Imre: Hölgyek, opera, ópium, erő Ária egy atlétáért
• Bacsó Péter: Csupa nagybetűvel Szász Péter halálára
• N. N.: Szász Péter (1927–1983) filmjei
LÁTTUK MÉG
• Gáti Péter: Bombanő
• Jakubovits Anna: Minden fordítva
• Kulcsár Mária: Husszein vére
• Jakubovits Anna: Morfium
• Simándi Júlia: Elefánt-sztori
• Greskovits Béla: Fokhagyma és ananász
• Jakubovits Anna: Talpig olajban
• Gáti Péter: Gary Cooper, ki vagy a mennyekben
• Greskovits Béla: A hét merész kaszkadőr
• Ardai Zoltán: A vadászat
TELEVÍZÓ
• Hajdú János: A planetáris kommunikáció
• Reményi József Tamás: A Himnusz tetszési indexe A februári tévéműsorokról
• Szilágyi János: Mindennapi szignálunk Beszélgetés Ipper Pállal, Matúz Józsefnéval és Elek Jánossal a TV-Híradóról
VITA
• Bernáth László: Televízió, magánvallás nélkül
• Csepeli György: Egy csodalény evilágisága
KÖNYV
• Lajta Gábor: Esztétizálás nélkül Beszélgetések a dokumentumfilmről
KRÓNIKA
• Pánczél György: Bodrossy Félix (1920–1983)

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

A képregény nemcsak Hollywoodban és Japánban ihlet filmeket. A párizsi Prima Linea stúdióban a kortárs bande dessinée legjobbjai, Blutch, Lorenzo Matotti, a Dupuy-Berberian duó és az amerikai Charles Burns és Richárd McGuire fogtak össze egy fekete-fehér szkeccs-rajzfilm kedvéért. Címe: Peur(s) du Noir. Félelem a feketétől.

 

*

 

David Fincher (Hetedik, Harcosok klubja) a kevéssé sikeres Pánikszoba után Zodiacról a félelmetes San Franciscó-i sorozatgyilkosról forgat filmet. A film alapjául szolgáló dokumentum-regények szerzője, Robert Greysmith szerint az 1966-78 között dühöngő serial killer a nyomozóhatóságok rivalizálásának köszönheti, hogy kibújhatott a hurokból.

 

*

 

Új filmjének utómunkálatain dolgozik Larry Clark, a Kölykök, a Genya és a Ken Park rendezője. A 2005-ben a mozikba kerülő Wassup Rockers főszereplői latino fiatalok, akik a hip-hop, a punk, és a gördeszkás szubkultúra prominensei közül kerülnek ki. Amatőrszereplők, fél-dokumentarizmus, és az év legjobb soundtrack-je – legalábbis az alkotók ígérete szerint.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2005/06 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8269