KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/április
POSTA
• Lalík Sándor: Talpra Győző! Olvasói levél
• Molnár Klára: Talpra Győző! Olvasói levél
• A szerkesztőség : Hibaigazítás
FESZTIVÁL
• Hermann István: Nemzeti erkölcstörténet Válaszok és kérdőjelek
FILMSZEMLE
• N. N.: A XV. Magyar Játékfilmszemle díjai
• Hankiss Elemér: Sötét tükör? Jegyzetek a mai magyar filmek társadalomképéről

• Bikácsy Gergely: Póker és guillotine Hatásvadászok
• Szilágyi Ákos: A parasztpolgár Ne sápadj!
• Létay Vera: Szókereskedők Elveszett illúziók
• Gambetti Giacomo: És a hajó megy Fellini beszél új filmjéről
• Báron György: Repülés Kis kiruccanások
• Barna Imre: Hölgyek, opera, ópium, erő Ária egy atlétáért
• Bacsó Péter: Csupa nagybetűvel Szász Péter halálára
• N. N.: Szász Péter (1927–1983) filmjei
LÁTTUK MÉG
• Gáti Péter: Bombanő
• Jakubovits Anna: Minden fordítva
• Kulcsár Mária: Husszein vére
• Jakubovits Anna: Morfium
• Simándi Júlia: Elefánt-sztori
• Greskovits Béla: Fokhagyma és ananász
• Jakubovits Anna: Talpig olajban
• Gáti Péter: Gary Cooper, ki vagy a mennyekben
• Greskovits Béla: A hét merész kaszkadőr
• Ardai Zoltán: A vadászat
TELEVÍZÓ
• Hajdú János: A planetáris kommunikáció
• Reményi József Tamás: A Himnusz tetszési indexe A februári tévéműsorokról
• Szilágyi János: Mindennapi szignálunk Beszélgetés Ipper Pállal, Matúz Józsefnéval és Elek Jánossal a TV-Híradóról
VITA
• Bernáth László: Televízió, magánvallás nélkül
• Csepeli György: Egy csodalény evilágisága
KÖNYV
• Lajta Gábor: Esztétizálás nélkül Beszélgetések a dokumentumfilmről
KRÓNIKA
• Pánczél György: Bodrossy Félix (1920–1983)

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

A 2005-ös esztendő két újabb Philip K. Dick adaptációt ígér Hollywoodban: a Szkenner által homályosan (A Scanner Darkly) című regény Richard Linklater által jegyzett filmváltozata, amely egy önmaga után nyomozó skizofrén drogügynök történetét meséli el Keanu Reeves főszereplésével, már az utómunkálatoknál tart és várhatóan tavasszal kerül a mozikba. Ekkor indul a Next (Következő) munkacímet viselő produkció forgatása, Lee Tamahori rendezésében, amely Dick The Golden Man-novelláját dolgozza fel Nicholas Cage-dzsel a főszerepben, aki egy jövőbelátó képessége miatt életveszélybe kerülő férfit alakít.

 

*

 

Három évvel az Ararat után Atom Egoyan újra forgat: a Where the Truth Lies (Ahol az igazság) megtörtént esetet dolgoz fel, főszerepben egy fiatal újságírónővel, aki egy sok éve eltemetett gyilkossági ügyben kutat, amelynek lehetséges tettese egy népszerű komikusduó egyik tagja. A Rupert Holmes bestseller-könyvét ismert színészekkel (Colin Firth, Kevin Bacon) feldolgozó kanadai film Egoyan eddigi legköltségesebb produkciója.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2005/03 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4852