KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/április
POSTA
• Lalík Sándor: Talpra Győző! Olvasói levél
• Molnár Klára: Talpra Győző! Olvasói levél
• A szerkesztőség : Hibaigazítás
FESZTIVÁL
• Hermann István: Nemzeti erkölcstörténet Válaszok és kérdőjelek
FILMSZEMLE
• N. N.: A XV. Magyar Játékfilmszemle díjai
• Hankiss Elemér: Sötét tükör? Jegyzetek a mai magyar filmek társadalomképéről

• Bikácsy Gergely: Póker és guillotine Hatásvadászok
• Szilágyi Ákos: A parasztpolgár Ne sápadj!
• Létay Vera: Szókereskedők Elveszett illúziók
• Gambetti Giacomo: És a hajó megy Fellini beszél új filmjéről
• Báron György: Repülés Kis kiruccanások
• Barna Imre: Hölgyek, opera, ópium, erő Ária egy atlétáért
• Bacsó Péter: Csupa nagybetűvel Szász Péter halálára
• N. N.: Szász Péter (1927–1983) filmjei
LÁTTUK MÉG
• Gáti Péter: Bombanő
• Jakubovits Anna: Minden fordítva
• Kulcsár Mária: Husszein vére
• Jakubovits Anna: Morfium
• Simándi Júlia: Elefánt-sztori
• Greskovits Béla: Fokhagyma és ananász
• Jakubovits Anna: Talpig olajban
• Gáti Péter: Gary Cooper, ki vagy a mennyekben
• Greskovits Béla: A hét merész kaszkadőr
• Ardai Zoltán: A vadászat
TELEVÍZÓ
• Hajdú János: A planetáris kommunikáció
• Reményi József Tamás: A Himnusz tetszési indexe A februári tévéműsorokról
• Szilágyi János: Mindennapi szignálunk Beszélgetés Ipper Pállal, Matúz Józsefnéval és Elek Jánossal a TV-Híradóról
VITA
• Bernáth László: Televízió, magánvallás nélkül
• Csepeli György: Egy csodalény evilágisága
KÖNYV
• Lajta Gábor: Esztétizálás nélkül Beszélgetések a dokumentumfilmről
KRÓNIKA
• Pánczél György: Bodrossy Félix (1920–1983)

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Fesztivál

Cannes-i díjak

N. N.

 

Arany Pálma: Luc és Jean-Pierre Dardenne: Rosetta

A zsűri nagydíja: Bruno Dumont: Emberiség

A zsűri díja: Manoel de Oliveira: A levél

A legjobb rendezés díja: Pedro Almodóvar: Mindent anyámról

A legjobb női alakítás díja: Emilie Dequenne (Rosetta) és Séverine Caneele (Emberiség)

A férfialakítás díja: Emmanuel Schotté (Emberiség)

A legjobb forgatókönyv díja: Jurij Arabov és Marina Korenyeva (Alekszandr Szokurov: Moloch)

A legjobb technikai kivitelezés díja: Tu Juha díszlettervező (Chen Kaige: A császár és a gyilkos)

Arany Kamera díj a legjobb elsőfilmnek: Murali Nair: Marana Simhasanam

A legjobb rövidfilm Arany Pálmája: Amanda Forbis, Wendy Tilby: Napfelkelte

A zsűri díja rövidfilmnek: Song Ilgon: So Poong és Rodolphe Marconi: Stop

A Fipresci, a Filmkritikusok Nemzetközi Szövetségének díjai: Emilie Deleuze: Új bőr és Szuva Szobuhiro: M/other

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/08 21. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4535