KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/február
• Zalán Vince: „Éjlakó lelkeknek a fény” Örök mozi
• Csala Károly: Tóth János mozija Interjú két részben
• N. N.: Örök mozi Összeállítás Tóth János rövidfilmjeiből
• Koltai Tamás: Korunk hőse a játszótéren Talpra, Győző!
• Kovács András Bálint: Hátrányos helyzetben A pártfogolt
• Zsugán István: Krónika a Don-kanyarról Beszélgetés Sára Sándorral
• Molnár Gál Péter: A Kelekótya Angyal Jacques Tati utolsó halála
• N. N.: Jacques Tati filmjei
• Bikácsy Gergely: A pilóta felesége
• András László: Tánc és tragédia
• Rubanova Irina: Változatosságra törekedve Szovjet film, 1982
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Akit Bulldózernek hívtak
• Hollós László: Szerelem Montrealban
• Ardai Zoltán: Ez volt a jazz
• Zoltán Katalin: Bulldogok és cseresznyék
• Deli Bálint Attila: Szemben a világgal
• Harmat György: Egy zsaru bőréért
• Harmat György: A banda fogságában
• Csala Károly: Mise Macedóniában Csak harmadát láttuk
• Ardai Zoltán: A Kolónia
• Peredi Ágnes: Éjszakai lovasok
• Lajta Gábor: Kamaszkor
• Schubert Gusztáv: Üldözés a sztyeppén
• Deli Bálint Attila: A lator
VIDEÓ
• Pogány Csaba: Kazetták, készülékek, jogszabályok
• Lipovecz Iván: A videopiac, a videogyártás kérdőjelei az NSzK-ban
TELEVÍZÓ
• Bársony Éva: Tudósok a kettesen A közművelődési műsorokról
• Gambetti Giacomo: A kínai kaland Filmsorozat Marco Polóról
KÖNYV
• Hegedűs Zoltán: A hagyma és a liliom
KRÓNIKA
• N. N.: Francia filmhét
• N. N.: Bolykovszky Béla halálára

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Barátság extrákkal

Alföldi Nóra

Friends with benefits – amerikai, 2011. Rendezte: Will Gluck. Írta: David A. Newman és Keith Merryman. Kép: Michel Grady. Zene: Szereplők: Justin Timberlake (Dylan), Mila Kunis (Jamie), Patricia Clarkson (Lorna), Jenna Elfman (Annie), Gyártó: Castle Rock Entertainment / Screen Gems. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 106 perc.

A romantikamentes szexpajtási viszony a notórius 60-as évek óta örvend igazán nagy népszerûségnek, a téma azonban 2011-ben különösen felkapott a mozgóképes közegben; idén a Csak szexre kellesz mellett a Barátság extrákkal sõt egy ropogós sitcom is mókát ûz az érzelmektõl sterilizált párkapcsolatok közegébõl. A kacagásra persze minden jogalap megvan, hiszen köztudott, hogy az érzelemmentes szex egyenesen paradoxon – az önámítás és visszásságok viszont minden komédia alapjait jelentik, nem beszélve arról, hogy az érzelmek elfojtásának rögös útját hagyományosan morális banánhéjakkal és élcelõdõ csipkelõdésekkel szórta tele Ámor.

A Barátság extrákkal fõhõsei sem menekülhetnek sorsuk elõl, friss ismeretségük és kollegiális viszonyuk rendkívül fürgén csap át haveri szexbe. Miután megesküdtek az i-Pad Biblia-alkalmazásra, hogy köztük szerelem bizony sose lesz, aktusaikat szemérmetlen beszólások és magatartásformák egészítik ki, melyeket két Central Park-i szendvics között széles sávú internetnél is gyorsabb párbeszédek tetéznek. Minden forgatókönyv szerint halad, a barátságot kendõzött szerelem, sértõdés, gyors összeveszés és happy ending követi – ám Will Gluck filmje véletlenül sem a zsánerrel való zsonglõrködés miatt érdekes, sokkal inkább azért, mert a darab úgy pörög a kortárs kultúra legmenõbb kiegészítõinek sodrában, mintha egy legújabb androidos telefon érintõképernyõjét tíz ujj simogatná egyszerre. A merchandising csoda kezdõdik Justin Timberlake szerepeltetésénél, folytatódik a slágerlistás dalok folyamatos búgásával, a záporozó kommentekkel és a pazar cameókkal, zárul a csodatermékek hasznos kiaknázásával és a flashmob-intézmény musical felé kacsintó alkalmazásával. A Barátság extrákkal középszerû romkom, tartozékainak hála viszont virágba borul és szívélyes egynyári kalanddá terebélyesedik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/09 55-55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10784