KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/január
KRÓNIKA
• N. N.: Alberto Cavalcanti, King Vidor, Elio Petri, Jacques Tati

• Zalán Vince: Színt vallani Új Balázs Béla-kötetek
• Balázs Béla: Filmkritikát! Balázs Béla filmkritikái – először magyarul
• Balázs Béla: Nanuk, az eszkimó Balázs Béla filmkritikái – először magyarul
• Balázs Béla: A kritika kritikája Balázs Béla filmkritikái – először magyarul
• Balázs Béla: Pénzért mindent Balázs Béla filmkritikái – először magyarul
• Balázs Béla: Polikuska Balázs Béla filmkritikái – először magyarul
• Balázs Béla: Levél Erdei belügyminiszter úrhoz a cenzúráról és egy szép magyar szóról Balázs Béla filmkritikái – először magyarul
• Koltai Tamás: Szakszeűen kisiklatott vonatok Viadukt
• Koltai Ágnes: Varázslók és emberek Tündér Lala
• Boros István: Elsőfilmesek, 1983 Erdőss Pál, Sólyom András, Szurdi Miklós, Vészi János
• Nemes Nagy Ágnes: Vadnyugat keleten A testőr
• András László: Ötezer éves történet A postás mindig kétszer csenget
• Molnár Gál Péter: Játék a bizonytalansággal Madarak
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Múlt és jelen Mannheim
• Zsugán István: Emberek a fevevőgép előtt Nyon

• Bikácsy Gergely: Bálnák és szalamandrák Vázlat Alain Tannerről
• N. N.: Alain Tanner filmjei
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: A gránátalma színe
• Kövesdi Rózsa: Várlak nálad vacsorára
• Simándi Júlia: A 34-es gyors
• Simándi Júlia: Az elnök elrablása
• Kapecz Zsuzsa: Nyugtalanság
• Farkas András: Kétes hírű menyasszony
• Schubert Gusztáv: Szökés a halál elől
• Schubert Gusztáv: Szerelmek, esőcseppek
• Varga András: Végállomás
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: A művész élete képekben Liszt Ferenc
• Szilágyi János: A Kockázat kockázata
• Csepeli György: Kant a televíziót nézi A tévéműsorok tetszéséről
KÖNYV
• Simándi Júlia: A hallgatag Asta

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Műkincshajsza

Géczi Zoltán

Sap ji sang ciu/Chinese Zodiac – kínai, 2012. Rendezte: Jackie Chan. Szereplők: Jackie Chan, Oliver Platt, Qi Shu. Forgalmazó: Universal. 109 perc.

 


Jackie Chan számára elfogadhatatlan a visszavonulás gondolata; teljes felnőtt életét a filmszakmában töltötte, vagy forgatást készített elő, vagy kamera előtt dolgozott, vagy filmet promótált, szívét és lelkét, számos alkalommal vérét is adva a szórakoztatás szent ügyéért. A 2000-es években bemutatott, komolyabb hangvételű produkciók (Shaolin, 1911) után, immáron hatvanhoz közeledvén idézte meg a hosszú karrierje egyik csúcsát jelentő Istenek fegyverzete-sorozatot, miközben produkciós világrekordot állított fel: a Műkincshajsza kreditlistáján nem kevesebb, mint tizenöt alkalommal kerül említésre a neve, íróként, rendezőként, főszereplőként, akciókoreográfusként, zeneszerzőként s még megannyi poszton tett számottevő erőfeszítéseket az ily módon one man shownak tekinthető kalandfilm sikeréért.


Az egzotikus helyszíneken játszódó, Európa és Ázsia között ingázó cselekmény tipikus JC-forgatókönyv: infantilis helyzetkomikum és merész akció keveredik, bár a védjegyszerű kaszkadőrmunka hősünk előrehaladott korából adódóan sem olyan vad és sodró, mint a két évtizeddel korábbi filmekben, ahogy a harci jelenetek dinamikája is szelídebb. Az elrabolt kínai műkincsek visszahonosításáért síkra szálló mestertolvaj és csapata története nem nélkülözi a jól megszokott, szögegyszerű erkölcsi tanulságokat, miközben a több nyelven beszélő nemzetközi stáb direktoraként a globális filmpiac elvárásainak is szorgalmasan igyekszik megfelelni. Kérdéses, hogy a kortárs akciófilmek világában bájosan anakronisztikus, naiv komédiázás mennyire képes megszólítani a nyugati közönséget, de JC legendájának kikezdhetetlenségét példázza, hogy az ázsiai rajongók lankadatlan szeretete önmagában is bőséggel elég volt a dörgedelmes kasszasikerhez.


Extrák: semmi.



A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/09 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11715