KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/december
• Almási Miklós: A szentek is csak emberek Guernica
• Koltai Ágnes: Kettős portré A látogatás
• Kozák Márton: A művészet nem magasugrás Beszélgetés Gazdag Gyulával
• Spiró György: Remekmű a léten túlról Agónia
• Hegedűs Zoltán: Drámai diagnosztika Jelenetek a bábuk életéből
• Molnár Gál Péter: Amerikai álmatlanság Esküvő
• Bajor Nagy Ernő: Nevük nem szerepel Riport statisztákról
FESZTIVÁL
• Bikácsy Gergely: A dolgok állása Velence
• Létay Vera: Eltűnt leopárdok nyomában Locarno

• Máté Judit: Akkor jó a film, ha... Római beszélgetés Agéval a forgatókönyvírásról
LÁTTUK MÉG
• Harmat György: Kölcsön vagy ajándék
• Gáti Péter: A névtelen zenekar
• Simándi Júlia: Asta, angyalkám
• Greskovits Béla: A Kisdarázs
• Peredi Ágnes: A csendbiztos
• Hollós László: Lány tengeri kagylóval
• Deli Bálint Attila: Kenyér, arany, fegyver
• Farkas András: Isten veled, kicsikém!
• Varga András: Bűnös dal a Föld
• Gervai András: Az éjszakai utazók
TELEVÍZÓ
• Rózsa Gyula: Korniss Péter fotóesztétikája Fotográfia
• Rózsa Zoltán: Száznyolcvan folytatásban, csúcsidőben A brazil telenoveláról
• Kézdi-Kovács Zsolt: A francia tévé és a filmek
KÖNYV
• Csantavéri Júlia: A hatalom változatai Egy újabb olasz Jancsó-monográfiáról
• Csala Károly: Az animációs film története Giannalberto Bendazzi kísérlete

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

George Cukor

N. N.

 

1899. július 7-én született New Yorkban. Milestone segédrendezőjeként kezdte pályáját a Nyugaton a helyzet változatlan forgatásakor. Első nagy sikereit a harmincas években aratta a Copperfield Dávid (1934), a Rómeó és Júlia (1936) és a Kaméliás hölgy (1937) filmrevitelével. Jelentős színészegyéniségek játszottak ezekben az alkotásokban: Leslie Howard, Norma Shearer, Lyonéi Barrymore, Greta Garbo, Robert Taylor stb. Szintén Greta Garbo a főszereplője A kétarcú asszonynak, ez a film azonban nem lett nagy közönségsiker. Annál inkább az 1944-es, igénytelenebb Gázláng, Charles Boyer-val és Ingrid Bergmannal. A háború után Cukor nevéhez fűződik az egyik legnagyobb szabású hollywoodi cinemascope film (A Star Is Born Csillag született). 1964-es My Fair Lady-filmjéért Oscar-díjat kapott. Cukor utolsó – Magyarországon is bemutatott alkotása az amerikai– szovjet koprodukcióban készült Kék madár volt, Maeterlinck színművének adaptációja. George Cukor 1983. január 25-én halt meg.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1983/03 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6635