KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/november
KRÓNIKA
• N. N.: Két filmhét
POSTA
• Veress József: Egy búcsú margójára

• Pogány Csaba: A Video-galaxis küszöbén A hazai képmagnózás kérdőjelei
• Kovács András Bálint: Az idő élményei Andrej Tarkovszkij filmjeiről
• N. N.: Andrej Tarkovszkijról a Filmvilágban
SZOVJET FILMEK FESZTIVÁLJA
• Molnár Gál Péter: Utazás Danyelijával Portrévázlat
• N. N.: Georgij Danyelija filmjei
VITA
• Koltai Tamás: A stúdióvezetők asztala Vita a forgatókönyvről

• Zalán Vince: A mindennapok foglyai Panelkapcsolat
• Váncsa István: Bobby Walker Nyom nélkül
• Báron György: „Három jó dokumentumfilmet akartam csinálni” Beszélgetés ifj. Schiffer Pállal
• Simor András: Történetiség és kubaiság Jegyzetek a Filmmúzeum sorozatáról
• Csala Károly: A Szelíd motorosoktól az Amerikai tragédiáig Beszélgetés Kovács Lászlóval
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Meztelen igazság Pula
• Zsugán István: Emlékezés a félmúltra Taormina
LÁTTUK MÉG
• Greskovits Béla: Arany ősz
• Koltai Ágnes: Bronco Billy
• Lajta Gábor: A tirnovói cárnő
• Gáti Péter: Megbocsájtás
• Gáti Péter: A zsarolás
• Zsilka László: Elvis Presley
• Loránd Gábor: Ősszel a tengernél
• Kovács András Bálint: Szuperzsaru
• Peredi Ágnes: A fekete tyúk
• Greskovits Béla: A föld átka, a szerelem átka
TELEVÍZÓ
• Ortutay L. Gyula: Zene, tánc – kifulladás nélkül A kubai televízióról
• Ardai Zoltán: Öregek, koszosak „Társkeresés N 1463”
KÖNYV
• Székely András: A látvány szemlélése Filmtér, filmdíszlet
• Ardai Zoltán: A szükséges kritika

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Az ágyúgolyó futam

Hegyi Gyula

 

Filmet természetesen mindenről lehet készíteni: csak profi stáb és türelmes közönség szükségeltetik hozzá. Az ágyúgolyó futam létező és jellegzetesen amerikai autóverseny: a résztvevőknek az egyik óceántól a másikig kell száguldaniuk az országutakon, anélkül, hogy a hivatalos sebességkorlátozás túllépésére bárkitől is engedélyt kapnának. A verseny így nemcsak egymással, a civil forgalommal és a gépkocsi teljesítőképességével, hanem a rend őreivel is folyik – ezért hirdethetik oly amerikai büszkeséggel „illegális” autóversenynek a futamot. Az eddigi rekord egyébként 32 óra 51 perc, Jaguárral érték el, s az 55 mérföld/órában maximált hivatalos sebesség helyett 87 mérföld/órás átlagsebességgel hajszolták keresztül a kocsit két semmiről sem tehető óceán között. A film forgatókönyvének írója, Brock Yates úgy ítélte, hogy a verseny emlékül legalábbis egy filmet megérdemel: hát tett is róla, hogy ez a produkció megszülessen. Ha dokumentumfilmet látnánk, talán tetszene is a dolog: de játékfilmnek, őszintén szólva, kicsit vontatott Az ágyúgolyó futam. Legfeljebb a benne megcsillanó sztárparádé lehet figyelemre méltó annak, aki egyszerre minél több Playboy- és Cosmopolitan-főszereplőt szeretne a vásznon viszontlátni: ajánlom figyelmükbe Bianca Jaggert, a stáblista közepetájáról.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/03 52-53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5886