KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/november
KRÓNIKA
• N. N.: Két filmhét
POSTA
• Veress József: Egy búcsú margójára

• Pogány Csaba: A Video-galaxis küszöbén A hazai képmagnózás kérdőjelei
• Kovács András Bálint: Az idő élményei Andrej Tarkovszkij filmjeiről
• N. N.: Andrej Tarkovszkijról a Filmvilágban
SZOVJET FILMEK FESZTIVÁLJA
• Molnár Gál Péter: Utazás Danyelijával Portrévázlat
• N. N.: Georgij Danyelija filmjei
VITA
• Koltai Tamás: A stúdióvezetők asztala Vita a forgatókönyvről

• Zalán Vince: A mindennapok foglyai Panelkapcsolat
• Váncsa István: Bobby Walker Nyom nélkül
• Báron György: „Három jó dokumentumfilmet akartam csinálni” Beszélgetés ifj. Schiffer Pállal
• Simor András: Történetiség és kubaiság Jegyzetek a Filmmúzeum sorozatáról
• Csala Károly: A Szelíd motorosoktól az Amerikai tragédiáig Beszélgetés Kovács Lászlóval
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Meztelen igazság Pula
• Zsugán István: Emlékezés a félmúltra Taormina
LÁTTUK MÉG
• Greskovits Béla: Arany ősz
• Koltai Ágnes: Bronco Billy
• Lajta Gábor: A tirnovói cárnő
• Gáti Péter: Megbocsájtás
• Gáti Péter: A zsarolás
• Zsilka László: Elvis Presley
• Loránd Gábor: Ősszel a tengernél
• Kovács András Bálint: Szuperzsaru
• Peredi Ágnes: A fekete tyúk
• Greskovits Béla: A föld átka, a szerelem átka
TELEVÍZÓ
• Ortutay L. Gyula: Zene, tánc – kifulladás nélkül A kubai televízióról
• Ardai Zoltán: Öregek, koszosak „Társkeresés N 1463”
KÖNYV
• Székely András: A látvány szemlélése Filmtér, filmdíszlet
• Ardai Zoltán: A szükséges kritika

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

A rotterdami filmfesztiválon bemutatták John Cassavetes legendás elsőfilmje, a New York árnyai eredeti változatát. A film elkészülte után mindössze öt alkalommal került közönség elé, majd Cassavetes több részt újraforgatott és átvágott. Az eredeti kópia ezután 45 évre eltűnt, maga a rendező sem tudott haláláig a hollétéről, miután az elveszett a New York-i földalattiban. A tekercsek évekig porosodtak a metró találttárgy-osztályán, majd aprópénzért egy pornófilm-gyűjtőhöz került, aki haláláig a padláson tartotta. Az unoka által felfedezett kópia a Cassavetes-szakértő Ray Carney jóvoltából került be a fesztivál programjába.

 

*

 

Mike Figgis hét évvel látványos távozása után visszatért a stúdiófilmek biztonságos talajára: a Time Code és a Hotel merész digitális kísérletei után komoly költségvetésű, hagyományos thrillert készített Cold Creek Manor címmel egy öreg vidéki házba költöző amerikai családról, akiket az előző tulajdonos mindenáron távozásra akar kényszeríteni. Főszerepben: Dennis Quaid, Sharon Stone és Juliette Lewis.

 

*

 

Theo Angelopoulos hozzálátott saját Gyűrűk Ura-vállalkozásához: a hatalmas költségvetéssel (18 millió euróból) készülő Trilógia Görögország 20. századi történelmét mutatja be egyetlen nő, Eleni sorsán keresztül. Az első rész, amely a Könnyező mezők címet kapta, 1919-ben indul Odesszában, és a második világháború eseményeivel zárul; a Harmadik szárny 1953 és 1974 között játszódik, az Örök visszatérés pedig az idős Eleni visszaemlékezését és unokáinak történetét mutatja be. A kész trilógia bemutatóját Angelopoulos az idei cannes-i fesztiválra tervezi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2004/03 03. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1853