KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/október
KRÓNIKA
• N. N.: Országos Közművelődési Filmfórum Kecskeméten
POSTA
• Németh Zoltán: Hol vetítik a klasszikusokat? Olvasói levél
• A szerkesztőség : Hol vetítik a klasszikusokat? Válasz

• Pörös Géza: Teremtő ízlés Időszerű beszélgetések a filmklubmozgalomról
PRO ÉS KONTRA
• Báron György: Nehéz szerelem Egymásra nézve
• Spiró György: Kikacsintva Egymásra nézve

• Csala Károly: Egy műfaj jelzései Vörös föld
• Székely András: Jelenetek egy kényszerházasságból Suli-buli
• Bársony Éva: Forgatókönyv-vezénylés Beszélgetés Simó Sándorral
VITA
• Szabó B. István: Mit és hogyan? Vita a forgatókönyvről

• Zalán Vince: Aki többet követelt az élettől, mint vajaskenyeret Noteszlapok Rainer Werner Fassbinderről
• N. N.: Rainder Werner Fassbinder filmjei
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Az ember és a történelem Pesaro
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: Adj, amit adhatsz
• Jakubovits Anna: Szenvedünk a kamaszkortól
• Lajta Gábor: Montiel özvegye
• Deli Bálint Attila: Újra vissza
• Ardai Zoltán: Pucéran és szabadon
• Harmat György: Hová tűnt Agatha Christie?
• Hollós László: Helyre vagy befutóra
• Greskovits Béla: Az ítélet: halál
• Varga András: Kilenctől ötig
• Zsilka László: Bajtársak
TELEVÍZÓ
• Boros István: „BBC” Budapest Beszélgetés Benda Lászlóval, baló Györggyel és Chrudinák Alajosal
• Csepeli György: ... et circenses A televíziós szórakoztatásról
• Kőháti Zsolt: Bevallani a múltat Tanúkihallgatás
KÖNYV
• Csantavéri Júlia: Filmes könyvek közt Rómában

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Derült égből család

Sárkány Anna

Momo – francia, 2017. Rendezte: Sébastien Thiery és Vincent Lobelle. Írta: Sébastien Thiery. Kép: Jaen-Paul Agostini. Zene: Maxime Desprez. Szereplők: Christian Clavier (Alain), Catherine Frot (Laurence), Sébastien Thiery (Patrick), Pascale Arbillot (Sarah). Gyártó: Curiosa Films. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 95 perc.

 

Christian Clavier az együgyű francia komédiák negyven éve koronázatlan királya (Marhakonzerv-akció, Zűrös páros, Derült égből család) ismét visszatér a mozikba. Ezúttal nem multikulti családtagokkal vagy betelepülő romákkal kell megbékélnie, mint a Bazi nagy francia lagzik vagy a Romazuri családfőjének, és nem is varázsitalt vedelő nemzeti képregényhőst kelt életre nagy átéléssel; hanem egy siket fiú potenciális apjaként ugrasztja össze a gyomrot. A történet főhősei, Madame és Monsieur Prioux éppen a szokásos bevásárlást végzik a szupermarketben, amikor egy zilált, beszédfogyatékos férfi lép a jólöltözött férjhez és beszédbe próbál elegyedni vele. A torzonborz fiatalember, Patrick este a házukban is feltűnik, és csak azért nem hívják a rendőrséget, mert azt állítja, hogy ő a fiuk. A házaspárnak nem született gyereke, ám míg Prioux úr mindent bevet, hogy bebizonyítsa, a fiúcsaló, a kapuzárási pánikban levő, magányos feleség barátkozni kezd az ötlettel.

A sötét egyszerűség, ami a Jöttünk, láttunk, visszamennénk-sorozat bűzösszájú szolgájában még szerethető volt, itt már egyszerűen ízléstelen. A játékidő 85 percének java részében egy hallássérült és beszédképességében korlátozott emberen kéne röhögnünk, valamint azon, hogyan próbálja meg különböző trükkökkel leleplezni a családfő. A humor két forrásra korlátozódik: a verbális félreértés-sorozatra és az öreg bohóc igyekezetére. A Patrickot alakító Sébastien Thiery egyébként a komédia írója, sőt társrendezője is, akinek eddigi legnagyobb szakmai teljesítménye minden bizonnyal az volt, amikor a 2015-ös Molières-díjak átadásán, a francia kulturális miniszter jelenlétében tartott, és az interneten is elhíresült beszédében a drámaírók hátrányos helyzetét ecsetelte – anyaszült meztelenül.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/04 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13646