KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/augusztus
POSTA
• Brüll Mária: Tűzszekerek vagy Illés szekere
VITA
• Koltai Tamás: Film akkor is van, ha nincs mese Kerekasztal-beszélgetés rendezőkkel

• Báron György: Budapesti ragadozók Dögkeselyű
• Székely Gabriella: A filmépítész Beszélgetés Szomjas Györggyel
• Pörös Géza: Szerelmi vallomás és népművelés Beszélgetés Dömölky Jánossal
• Schubert Gusztáv: Láthatatlan film Kísérleti filmezés Magyarországon
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Hajóval a hegyen át Cannes (2)
• Csala Károly: Mi újság a harmadik világban? Taskent

• Bereményi Géza: Kurtítás Sörgyári capriccio
• Zalán Vince: Háttér nélküli világok A nyugatnémet film A bádogdob után
• Csala Károly: „Nem vagyok ünnepélyes...” Beszélgetés Peter Lilienthallal
LÁTTUK MÉG
• Simándi Júlia: Honda-lovag
• Jakubovits Anna: Legyen a férjem!
• Farkas András: Földrengés Tokióban
• Lajta Gábor: Hogyan csináljunk svájcit?
• Loránd Gábor: A menyasszony
• Lajta Gábor: A csontok útja
• Farkas András: A seriff és az idegenek
• Ardai Zoltán: Krakatit
• Sebők László: A fekete paripa
• Simándi Júlia: Apaszerepben
• Gáti Péter: Tanú ne maradjon
• Bikácsy Gergely: A vidéki lány
TELEVÍZÓ
• Hankiss Elemér: A cselekvő és merengő tévé Jegyzetek az amerikai és a magyar televízió hatásmechanizmusáról
• Rajnai András: Az elektronikus jelenség Ellenvélemény
• Bernáth László: Én nem telefonáltam Ellenvélemény
• N. N.: A világ televíziói
KÖNYV
• Richter Rolf: Filmirodalom az NDK-ban

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Fesztivál

Cannes Arany Pálmái

N. N.

 

1946. Harc a sínekért (René Clement, francia)

1949. A harmadik ember (Carol Reed, angol)

1951. Csoda Milánóban (Vittorio De Sica, olasz), Júlia kisassszony (Alf Sjöberg, svéd)

 

1952. Két krajcár reménység (Renato Castellani, olasz), Othello (Orson Welles, marokkói)

1953. A félelem bére (Henri-George Clouzot, francia)

1955. Marty (Delbert Mann, amerikai)

1956. A csend világa (Jacques-Yves Cousteau, francia

1957. Barátságos rábeszélés (William Wyler, amerikai)

1958. Szállnak a darvak (Mihail Kalatozov, szovjet)

1959. Fekete Orfeusz (Marcel Camus, francia)

1960. Az édes élet (Federico Fellini, olasz)

1961. Viridiana (Luis Buñuel, spanyol), Ilyen hosszú távollét (Henri Colpi, francia)

1962. Az adott szó (Anselmo Duarte, brazil)

1963. A párduc (Luchino Visconti, olasz)

1964. Cherbourgi esernyők (Jacques Demy, francia)

1965. A csábítás trükkje (Richard Lester, angol)

1966. Egy férfi és egy nő (Claude Lelouch, francia), Hölgyek és urak (Pietro Germi, olasz)

1967. Nagyítás (Michelangelo Antonioni, olasz)

1968. A fesztivál félbeszakadt

1969. Ha (Lindsay Anderson, angol)

1970. M.A.S.H. (Robert Altman, amerikai)

1971. A közvetítő (Joseph Losey, angol)

1972. A munkásosztály a Paradicsomba megy (Elio Petri, olasz), A Mattei-ügy (Francesco Rosi, olasz)

1973. A Madárijesztő (Jerry Schatzberg, amerikai), A megvetés (Alan Bridges, angol)

1974. Magánbeszélgetés (Francis Ford Coppola, amerikai)

1975. Parázsló évek krónikája (Mohamed Lakhdar-Hamina, algériai)

1976. Taxisofőr (Martin Scorsese, amerikai)

1977. Apámuram (Paolo és Vittorio Taviani, olasz)

1978. A facipő fája (Ermanno Olmi, olasz)

1979. A bádogdob (Volker Schlöndorff, NSZK), Apokalipszis, most (F. F. Coppola, amerikai)

1980. Az árnyéklovas Kagemusha (Kuroszava Akira, japán), Mindhalálig zene (Bob Fosse, amerikai)

1981. A vasember (Andrzej Wajda, lengyel)

1982. Az út - Yol (Yilmaz Güney, török), Eltűntnek nyilvánítva (Constantin Costa-Gavras, amerikai)

1983. Narayama balladája (Imamura Shohei, japán)

1984. Paris, Texas (Wim Wenders, amerikai)

1985. A papa szolgálati útra ment (Emir Kusturica, jugoszláv)

1986. A misszió (Roland Joffe, amerikai)

1987. A Sátán napja alatt (Maurice Pialat, francia)

1988. Hódító Pelle (Bille August, dán)

1989. Szex, hazugság, videó (Steven Soderbergh, amerikai)

1990. Veszett a világ (David Lynch, amerikai)

1991. Hollywoodi lidércnyomás (Joel és Ethan Coen, amerikai)

1992. A legjobb szándékok (Bille August, dán, svéd)

1993. A zongoralecke (Jane Campion, új-zélandi, ausztrál, francia), Isten veled, ágyasom! (Csen Kai-ge, kínai)

1994. Ponyvaregény (Quentin Tarantino, amerikai)

1995. Underground (Emir Kusturica, „európai”)

1996. Titkok és hazugságok (Mike Leigh, angol)

1997. A cseresznye íze (Abbas Kiarostami, iráni), Angolna (Imamura Shohei, japán)


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/08 24-25. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1556