KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/augusztus
POSTA
• Brüll Mária: Tűzszekerek vagy Illés szekere
VITA
• Koltai Tamás: Film akkor is van, ha nincs mese Kerekasztal-beszélgetés rendezőkkel

• Báron György: Budapesti ragadozók Dögkeselyű
• Székely Gabriella: A filmépítész Beszélgetés Szomjas Györggyel
• Pörös Géza: Szerelmi vallomás és népművelés Beszélgetés Dömölky Jánossal
• Schubert Gusztáv: Láthatatlan film Kísérleti filmezés Magyarországon
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Hajóval a hegyen át Cannes (2)
• Csala Károly: Mi újság a harmadik világban? Taskent

• Bereményi Géza: Kurtítás Sörgyári capriccio
• Zalán Vince: Háttér nélküli világok A nyugatnémet film A bádogdob után
• Csala Károly: „Nem vagyok ünnepélyes...” Beszélgetés Peter Lilienthallal
LÁTTUK MÉG
• Simándi Júlia: Honda-lovag
• Jakubovits Anna: Legyen a férjem!
• Farkas András: Földrengés Tokióban
• Lajta Gábor: Hogyan csináljunk svájcit?
• Loránd Gábor: A menyasszony
• Lajta Gábor: A csontok útja
• Farkas András: A seriff és az idegenek
• Ardai Zoltán: Krakatit
• Sebők László: A fekete paripa
• Simándi Júlia: Apaszerepben
• Gáti Péter: Tanú ne maradjon
• Bikácsy Gergely: A vidéki lány
TELEVÍZÓ
• Hankiss Elemér: A cselekvő és merengő tévé Jegyzetek az amerikai és a magyar televízió hatásmechanizmusáról
• Rajnai András: Az elektronikus jelenség Ellenvélemény
• Bernáth László: Én nem telefonáltam Ellenvélemény
• N. N.: A világ televíziói
KÖNYV
• Richter Rolf: Filmirodalom az NDK-ban

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Harcban élve

Kránicz Bence

Homefront – amerikai, 2013. Rendezte: Gary Fleder. Írta: Chuck Logan regényéből Sylvester Stallone. Kép: Theo van de Sande. Zene: Mark Isham. Szereplők: Jason Statham (Broker), James Franco (Gator), Izabela Vidovic (Maddy), Kate Bosworth (Cassie), Winona Ryder (Sheryl). Gyártó: Millennium Films / Nu Image Films / Homefront Productions. Forgalmazó: ProVideo. Szinkronizált. 100 perc.

Miután Sylvester Stallone A feláldozhatókban Jason Stathamre hagyományozta a ’80-as évek akcióhőseinek örökségét, most egy rászabott forgatókönyvvel is megajándékozta pártfogoltját. Az alapanyagot Chuck Logan hatodik Phil Broker-regénye szolgáltatta, amelyben a címszereplő rendőr és exkatona a hóborította minnesotai tájba vonul el kislányával és háborús traumáktól sújtott, szintén a hadsereg kötelékébe tartozó feleségével együtt, ahol aztán rövid úton összetűzésbe kerül a szomszéd drogdílerrel. Stallone átiratában a kristálymet-laboroktól hemzsegő louisianai lápvidék a színhely, legfontosabb módosítása azonban az, hogy kihúzza a számításból Broker nejének figuráját, így faragva az érzéki örömök iránt kevés érdeklődést tanúsító, sziklakemény özvegyembert Statham karakteréből.

A filmváltozatban nincs szexuális feszültség és mellébeszélés, a lényeget a játszótéri kakaskodástól az ökölharcokon át a városkába hívott motoros banda támadásáig fokozódó akciószekvenciák jelentik. Feltűnő, hogy Statham all-american családapaként mennyire kilóg a kertvárosi környezetből. Amint arra a helyiek is ráébrednek, Broker minden tekintetben felsőbbrendű, mint ők, tar fejébe húzott baseball-sapkája valójában korona, amely testi és szellemi fölényét hivatott jelezni. A hétköznapi emberek alantas világát a szerencsétlen Bodine család képviseli, ahol csak a legidősebb fiúnak van esze – James Francónak néhány villanás is elég, hogy Gator figurájában egyszerre mutassa meg a nagypályára törő, okoskodó bűnözőt, a gondoskodó testvért és az időzített bombaként ketyegő mániákust. Noha a limitált színészi eszköztárral, de szúrós borostával és még szúrósabb nézésekkel felszerelt Statham marad talpon a végén, a Harcban élve mégis az emlékezetes mellékszereplőknek köszönhetően válik szórakoztató, régi iskolás akcióthrillerré.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/01 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11630