KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/július
POSTA
• Balogh Béla: Éreklődéssel olvasom... Olvasói levél
• A szerkesztőség : Közhelyeket válaszolhatunk... Szerkesztői válasz
• Bánk Melinda: Júniusi számuk... Olvasói levél
• A szerkesztőség : Úgy érezzük... Szerkesztői válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás
VITA
• Dobai Péter: Elnémul a szó, megszólal a kép Vita a forgatókönyvről
• Kertész Ákos: Mohamed koporsója Vita a forgatókönyvről
• Szalai Györgyi: A harmadik oldal Vita a forgatókönyvről
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Reményre ítélve Cannes (1)

• Koltai Tamás: Fenn az ernyő Vőlegény
• Kövesdi Rózsa: Elvek és tervek Beszélgetés Jeles Andrással
FESZTIVÁL
• Koltai Ágnes: Gyurmahorror fáradt dokumentummal Oberhausen

• Györffy Miklós: Peter Weiss és a film
• N. N.: Peter Weiss filmjei
• Buda Béla: Jegyzet Huston filmjéhez
LÁTTUK MÉG
• Peredi Ágnes: Szicíliai védelem
• Kovács András Bálint: Ez Amerika
• Ardai Zoltán: Az ifjúkor forró évei
• Hollós László: A kapitány kalandjai
• Kövesdi Rózsa: Meztelenek és bolondok
• Harmat György: Vízimese
• Lajta Gábor: Szóljon a rock
• Sebők László: Éjszaka történt
• Lajta Gábor: Katonadolog
TELEVÍZÓ
• Bikácsy Gergely: Óriások és törpék Miskolc
• N. N.: A 22. miskolci tévéfesztivál díjnyertesei
• Csepeli György: Katarzis papucsban A tévéjátékok társadalomelvű esztétikájához
• Mihályfi Imre: Mentsük meg a tévédrámát!
• Koltai Ágnes: A hitehagyott tollnok Szegény Avroszimov
• Koltai Tamás: Hol kezdődött Viktor Brizgalov erkölcsi romlása? A tanszék
• László Balázs: A televíziózás őshazájában Az angol televízióról
KÖNYV
• Csantavéri Júlia: Olasz kismonográfia Kovács Andrásról
• Varga András: Veress József: Kovács András

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Junior

Asbóth Emil

Azelőtt a híres színésznőknek a pálya csúcsán nadrágszerep járt. Mostanában a híres férfisztároknak a siker ormán szoknyaszerep dukál. Tony Curtis és Jack Lemmon a Van aki forrón szereti női zenekarának tagjai, Dustin Hoffman Aranyoskám, Robin Williams Mrs. Doubtfire, az apa-házvezetőnő. Beroggyant futballista térdek a magassarkú cipők felett, ondolált parókák, nőimitátor világ-clownok. De ez mind semmi. Arnold Schwarzenegger, a legek bajnoka itt is mindenkin túltesz. Mr. Universe a legizmosabb, a leghalálosztóbb, a legfemininebb macsó: ő állapotos lesz. Nem tévedés. Laboratóriumi körülmények között megtermékenyített petesejtet ültetnek a hasába. Míg a közönséges férfiember pocakja sörtől, galuskától, jóféle steakektől növekedik, a félreállított egyetemi tudós önkísérletében örömteli esemény a testsúlygyarapodás oka. Az üvegcséből kiszabadított, lefagyasztott csipkerózsika-fetus és az elidegenedett sperma romantikus randevúja egy illegális találkahelyen.

Monstruózus komédia nehézsúlyú, tenyeres-talpas poénokkal, amelyek képtelen elrugaszkodottságukban már-már bájosak. A hím-nő lét testi bohóctréfái, a megzavarodott, kettéhasadt tudat, a kan-vágy késztetése és a várandós állapot kívánós, túlzó érzelmessége, az áldott domborulat alatt a férfiszerv egészséges, romlatlan működése. Egyszóval bonyolult ügy. Schwarzenegger saját gyermekének apja és anyja egy személyben, bár a tulajdonjogból egy szórakozott tudóshölgy is részt kér magának, némi joggal, hiszen az ő utólag beazonosítható petesejtjéről van szó. Hogy a bébit béranya szüli meg, ilyet már láttunk a filmvásznon, de a tudományos bérapa merőben új a nap alatt. A férfi lovagiasság legvégső, nem felülüthető aduásza. A nő szolidárisan jelen lehet a szülőszobában.

Az osztrák-német szekréciós humor és az amerikai sikerdramaturgia nászából fogant a biológiai rémmese. De ne legyünk igazságtalanok. Schwarzenegger az utolsóidős kismamák bentlakó tanfolyamán pasztellszínű otthonkájában sokkal jobban mutat, mint halálosztó lézerfegyverrel a kezében. Az életosztó.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/02 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=413