KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/július
POSTA
• Balogh Béla: Éreklődéssel olvasom... Olvasói levél
• A szerkesztőség : Közhelyeket válaszolhatunk... Szerkesztői válasz
• Bánk Melinda: Júniusi számuk... Olvasói levél
• A szerkesztőség : Úgy érezzük... Szerkesztői válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás
VITA
• Dobai Péter: Elnémul a szó, megszólal a kép Vita a forgatókönyvről
• Kertész Ákos: Mohamed koporsója Vita a forgatókönyvről
• Szalai Györgyi: A harmadik oldal Vita a forgatókönyvről
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Reményre ítélve Cannes (1)

• Koltai Tamás: Fenn az ernyő Vőlegény
• Kövesdi Rózsa: Elvek és tervek Beszélgetés Jeles Andrással
FESZTIVÁL
• Koltai Ágnes: Gyurmahorror fáradt dokumentummal Oberhausen

• Györffy Miklós: Peter Weiss és a film
• N. N.: Peter Weiss filmjei
• Buda Béla: Jegyzet Huston filmjéhez
LÁTTUK MÉG
• Peredi Ágnes: Szicíliai védelem
• Kovács András Bálint: Ez Amerika
• Ardai Zoltán: Az ifjúkor forró évei
• Hollós László: A kapitány kalandjai
• Kövesdi Rózsa: Meztelenek és bolondok
• Harmat György: Vízimese
• Lajta Gábor: Szóljon a rock
• Sebők László: Éjszaka történt
• Lajta Gábor: Katonadolog
TELEVÍZÓ
• Bikácsy Gergely: Óriások és törpék Miskolc
• N. N.: A 22. miskolci tévéfesztivál díjnyertesei
• Csepeli György: Katarzis papucsban A tévéjátékok társadalomelvű esztétikájához
• Mihályfi Imre: Mentsük meg a tévédrámát!
• Koltai Ágnes: A hitehagyott tollnok Szegény Avroszimov
• Koltai Tamás: Hol kezdődött Viktor Brizgalov erkölcsi romlása? A tanszék
• László Balázs: A televíziózás őshazájában Az angol televízióról
KÖNYV
• Csantavéri Júlia: Olasz kismonográfia Kovács Andrásról
• Varga András: Veress József: Kovács András

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Szívinfarktus következtében elhunyt Jean-Yves Escoffier. A kiváló operatőr, aki pályáját Leos Carax alkotótársaként kezdte, s a Good Will Hunting, a Betty nővér és a Gummo operatőreként lett világhírű, épp Wong Kar-wai sci-fi munkája, a 2046 forgatásán dolgozott és részt vett volna Az ördögűző új epizódjában is.

 

*

 

Danny Boyle legújabb filmjét kizárólag gyermekszereplőkkel forgatja: a Millions története az euro bevezetése előtti napokban játszódik, épp karácsony idején, amikor a maroknyi főhős kénytelen minden áron megszabadulni több millió illegálisan szerzett fonttól.

 

*

 

Roger Avary (A vonzás szabályai) miközben második Bret Easton Ellis-adaptációját, a Glamoramáját forgatja, a Gala Dalí című film előkészületeibe is belefogott: a szürrealista festő és fenomén szerepére kiszemelt Adrien Brody (A zongorista) Oscar-díja sokat lendíthet a produkción.

 

*

 

Harold Pinter leporolni készül Mankiewicz méltatlanul elfeledett bűnügyi remekét, A kopót (Sleuth, 1972). A csavaros történethez jobban illenék az Egérfogó cím: egy híres krimiszerző (Michael Caine) felbéreli felesége gyanútlan szeretőjét (Jude Law), hogy hajtson végre álbetörést a villájában. Rajta veszt, a bestselleríró inkább „tárgyi bizonyítéknak” használja bűntársát a biztosítási csalásban, és lelövi, ám hamarosan rajta is beteljesedni látszik a végzet: egy élesszemű nyomozó érkezik a villába.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/06 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2377