KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/július
POSTA
• Balogh Béla: Éreklődéssel olvasom... Olvasói levél
• A szerkesztőség : Közhelyeket válaszolhatunk... Szerkesztői válasz
• Bánk Melinda: Júniusi számuk... Olvasói levél
• A szerkesztőség : Úgy érezzük... Szerkesztői válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás
VITA
• Dobai Péter: Elnémul a szó, megszólal a kép Vita a forgatókönyvről
• Kertész Ákos: Mohamed koporsója Vita a forgatókönyvről
• Szalai Györgyi: A harmadik oldal Vita a forgatókönyvről
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Reményre ítélve Cannes (1)

• Koltai Tamás: Fenn az ernyő Vőlegény
• Kövesdi Rózsa: Elvek és tervek Beszélgetés Jeles Andrással
FESZTIVÁL
• Koltai Ágnes: Gyurmahorror fáradt dokumentummal Oberhausen

• Györffy Miklós: Peter Weiss és a film
• N. N.: Peter Weiss filmjei
• Buda Béla: Jegyzet Huston filmjéhez
LÁTTUK MÉG
• Peredi Ágnes: Szicíliai védelem
• Kovács András Bálint: Ez Amerika
• Ardai Zoltán: Az ifjúkor forró évei
• Hollós László: A kapitány kalandjai
• Kövesdi Rózsa: Meztelenek és bolondok
• Harmat György: Vízimese
• Lajta Gábor: Szóljon a rock
• Sebők László: Éjszaka történt
• Lajta Gábor: Katonadolog
TELEVÍZÓ
• Bikácsy Gergely: Óriások és törpék Miskolc
• N. N.: A 22. miskolci tévéfesztivál díjnyertesei
• Csepeli György: Katarzis papucsban A tévéjátékok társadalomelvű esztétikájához
• Mihályfi Imre: Mentsük meg a tévédrámát!
• Koltai Ágnes: A hitehagyott tollnok Szegény Avroszimov
• Koltai Tamás: Hol kezdődött Viktor Brizgalov erkölcsi romlása? A tanszék
• László Balázs: A televíziózás őshazájában Az angol televízióról
KÖNYV
• Csantavéri Júlia: Olasz kismonográfia Kovács Andrásról
• Varga András: Veress József: Kovács András

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Éjszakai játék

Tüske Zsuzsanna

Game Night – amerikai, 2018. Rendezte: Jonathan Goldstein és John Francis Daley. Írta: Mark Perez. Kép: Barry Peterson. Zene: Cliff Martinez. Szereplők: Jason Bateman (Max), Rachel McAdams (Annie), Kyle Chandler (Brooks), Billy Magnuse (Ryan), Kylie Bunbury (Michelle). Gyártó: Aggregate Films / Davis Entertainment / New Line Cinema. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 100 perc.

 

A többszöri fogyasztásra is ajánlható Förtelmes Főnökök-filmek írópárosa legújabb munkájával, az Éjszakai játékkal egyenesen megnemesíti a „lakossági vígjáték” fogalmát – intellektuális próbatételre épülő, kompakt bűnügyi szállal, frappáns csavarokkal ellátott, váratlanul könnyed és jóleső humorú komédiájuk kellemes meglepetés. Az egyetlen éjszaka alatt lezajló flúgos futam főszereplői egy csapat társasjátékbolond jóbarát, középpontban az igazi megszállott párossal, Max-szel és Annie-vel, akiknek életét Max bátyja, a pökhendi nagymenő, Brooks keseríti meg. Az öccsét örök versengésbe kényszerítő alfahím egy este új kihívás elé állítja a társasozó csipet-csapatot: a tál rágcsa és szolíd Activity helyett egy fiktív emberrablási ügy megoldása vár rájuk – főként az elnyomott, kisöccs-komplexusoktól vergődő Maxre.

A forgatókönyv írópárosa meglehetősen önreflexíven viszonyul saját hőseihez: John Francis Daley és Jonathan Goldstein filmek iránti rajongása igen hasonló a szereplők játékőrületéhez, mint ez az első Förtelmes-darabból is kiderült, ahol az Idegenek a vonaton gyilkosságcseréjét ötvözik számtalan filmes idézettel Keresztapától a Good Will Huntingig. Az Éjszakai játék alaphelyzetével ezúttal egy kortárs nagymestert, David Finchert idézik: az immár szerzői kézjegynek tekinthető, egyszerre elnyomó cselszövő és áldozat szerepben feltűnő (förtelmes) főnök figura a Játsz/ma manipulátor öccs-karakterével olvad össze, aki szintén egy rázós éjszakai próbatétellel lepi meg testvérét. A zárt helyiségekből való szökés és az időkorlátos szerkezet a klausztrofób hangulatú Pánikszobára gondol vissza szellemes hangulatban, sőt konrét motívumok formájában a karcos-klasszikus Harcosok klubja is beköszön. Az ötletesen és gondosan összeválogatott elemeknek és az és igazán szerethető geek-figuráknak köszönhetően a végeredmény egy izgalmas és csillogó humorú egyéjszakás jutalom-játék.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/04 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13650