KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/március
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : 25 éves a Filmtudományi Intézet
POSTA
• Kas Ilona: Hogy mi a televízió... Olvasói levél

• Kovács András Bálint: „Gyönyörű válság” A Társulás Stúdió előzményei és törekvései
• Bikácsy Gergely: Az alperesek Kabala
• Zsugán István: A gének dala Anna
• Zalán Vince: Se hús, se hal Rontás és reménység
• Bódy Gábor: Kreatív gondolkozó szerszám A „kísérleti film” Magyarországon
• András László: Egy gengszterfilm hátországa A Keresztapa
• Wisinger István: Hollywood Hollywood ellen Az amerikai filmgyártás útvesztői
• Zilahi Judit: Mire jön be a közönség? Washingtoni filmlevél az új évad kasszasikereiről
• Csala Károly: Egy szigetvilág fölfedezése (1.) Amerikai szociofilm, 1930–1945
• Szabó Júlia: Fény és mozgás Viking Eggeling és a magyar aktivizmus
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Szamurájok és banditák
• Kövesdi Rózsa: Mesél a bécsi erdő
• Koltai Ágnes: Ámokfutó
• Jakubovits Anna: Zorán, a zsoké fia
• Varga András: Víkendház nélkül nem élet az élet
• Gáti Péter: Menekülés haza
• Ardai Zoltán: Újra szól a hatlövetű
• Bikácsy Gergely: Egyszerű eset
• Lajta Gábor: Az összekötő jönni fog
• Schubert Gusztáv: A Hótündér
TELEVÍZÓ
• Horvát János: „Folyt. köv.” A tévésorozatokról
• Fehér Gyula: Műsor öt nyelven Az Újvidéki Televízióról
KÖNYV
• Báron György: A halandóság leltára

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

David Lynch új filmje – az Inland Empirekörül, ha nagyon lassan is, kezd oszlani a köd. A film történetéről annyit lehet tudni, hogy a színhelyéül választott várost teljesen felzaklatja egy titokzatos nő érkezése, akit egy megnevezhetetlen misztikus erő üldöz és tart rettegésben. A főbb szerepekben Laura Dern, Jeremy Irons, Harry Dean Stanton, Justin Theroux látható. A két éve készülő, és januárban újabb jelenetekkel bővülő filmet Lynch a cannes-i fesztiválon szeretné bemutatni.

 

*

 

Iránban szigorú cenzúra lépett életbe. Tilos bemutatni „szekuláris, feminista, liberális és nihilista” filmeket, valamint olyan mozgóképet, amely „a világ zsarnokának” – azaz az Egyesült Államoknak – a szellemiségét közvetíti.

Kínában eközben a cenzúra enyhítésére készülnek. Évente mindössze egy tucat külföldi film kerül be az óriási kínai piacra, de ezek is meglehetősen hosszú és szigorú engedélyeztetési eljárás után jutnak el a mozikba. A Kínai Filmhivatal elnöke a cenzúra „kiigazítása” mellett a mozihálózat korszerűsítését és bővítését ígéri, ebben a folyamatban nagy szerepet szánnak a digitális technika bevezetésének és a külföldi beruházóknak.

 

*

 

A mozirajongók özönölnek a 9. század vetítéseire. Az afganisztáni szovjet megszállás idején játszódó film minden idők legnagyobb orosz kasszasikere. Fjodor Bondarcsuk 8 millió dollárból forgatott filmje már 21 millió dolláros bevételnél tart.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/02 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8501