KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/március
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : 25 éves a Filmtudományi Intézet
POSTA
• Kas Ilona: Hogy mi a televízió... Olvasói levél

• Kovács András Bálint: „Gyönyörű válság” A Társulás Stúdió előzményei és törekvései
• Bikácsy Gergely: Az alperesek Kabala
• Zsugán István: A gének dala Anna
• Zalán Vince: Se hús, se hal Rontás és reménység
• Bódy Gábor: Kreatív gondolkozó szerszám A „kísérleti film” Magyarországon
• András László: Egy gengszterfilm hátországa A Keresztapa
• Wisinger István: Hollywood Hollywood ellen Az amerikai filmgyártás útvesztői
• Zilahi Judit: Mire jön be a közönség? Washingtoni filmlevél az új évad kasszasikereiről
• Csala Károly: Egy szigetvilág fölfedezése (1.) Amerikai szociofilm, 1930–1945
• Szabó Júlia: Fény és mozgás Viking Eggeling és a magyar aktivizmus
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Szamurájok és banditák
• Kövesdi Rózsa: Mesél a bécsi erdő
• Koltai Ágnes: Ámokfutó
• Jakubovits Anna: Zorán, a zsoké fia
• Varga András: Víkendház nélkül nem élet az élet
• Gáti Péter: Menekülés haza
• Ardai Zoltán: Újra szól a hatlövetű
• Bikácsy Gergely: Egyszerű eset
• Lajta Gábor: Az összekötő jönni fog
• Schubert Gusztáv: A Hótündér
TELEVÍZÓ
• Horvát János: „Folyt. köv.” A tévésorozatokról
• Fehér Gyula: Műsor öt nyelven Az Újvidéki Televízióról
KÖNYV
• Báron György: A halandóság leltára

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Az ágyúgolyó futam

Hegyi Gyula

 

Filmet természetesen mindenről lehet készíteni: csak profi stáb és türelmes közönség szükségeltetik hozzá. Az ágyúgolyó futam létező és jellegzetesen amerikai autóverseny: a résztvevőknek az egyik óceántól a másikig kell száguldaniuk az országutakon, anélkül, hogy a hivatalos sebességkorlátozás túllépésére bárkitől is engedélyt kapnának. A verseny így nemcsak egymással, a civil forgalommal és a gépkocsi teljesítőképességével, hanem a rend őreivel is folyik – ezért hirdethetik oly amerikai büszkeséggel „illegális” autóversenynek a futamot. Az eddigi rekord egyébként 32 óra 51 perc, Jaguárral érték el, s az 55 mérföld/órában maximált hivatalos sebesség helyett 87 mérföld/órás átlagsebességgel hajszolták keresztül a kocsit két semmiről sem tehető óceán között. A film forgatókönyvének írója, Brock Yates úgy ítélte, hogy a verseny emlékül legalábbis egy filmet megérdemel: hát tett is róla, hogy ez a produkció megszülessen. Ha dokumentumfilmet látnánk, talán tetszene is a dolog: de játékfilmnek, őszintén szólva, kicsit vontatott Az ágyúgolyó futam. Legfeljebb a benne megcsillanó sztárparádé lehet figyelemre méltó annak, aki egyszerre minél több Playboy- és Cosmopolitan-főszereplőt szeretne a vásznon viszontlátni: ajánlom figyelmükbe Bianca Jaggert, a stáblista közepetájáról.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/03 52-53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5886