KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/március
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : 25 éves a Filmtudományi Intézet
POSTA
• Kas Ilona: Hogy mi a televízió... Olvasói levél

• Kovács András Bálint: „Gyönyörű válság” A Társulás Stúdió előzményei és törekvései
• Bikácsy Gergely: Az alperesek Kabala
• Zsugán István: A gének dala Anna
• Zalán Vince: Se hús, se hal Rontás és reménység
• Bódy Gábor: Kreatív gondolkozó szerszám A „kísérleti film” Magyarországon
• András László: Egy gengszterfilm hátországa A Keresztapa
• Wisinger István: Hollywood Hollywood ellen Az amerikai filmgyártás útvesztői
• Zilahi Judit: Mire jön be a közönség? Washingtoni filmlevél az új évad kasszasikereiről
• Csala Károly: Egy szigetvilág fölfedezése (1.) Amerikai szociofilm, 1930–1945
• Szabó Júlia: Fény és mozgás Viking Eggeling és a magyar aktivizmus
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Szamurájok és banditák
• Kövesdi Rózsa: Mesél a bécsi erdő
• Koltai Ágnes: Ámokfutó
• Jakubovits Anna: Zorán, a zsoké fia
• Varga András: Víkendház nélkül nem élet az élet
• Gáti Péter: Menekülés haza
• Ardai Zoltán: Újra szól a hatlövetű
• Bikácsy Gergely: Egyszerű eset
• Lajta Gábor: Az összekötő jönni fog
• Schubert Gusztáv: A Hótündér
TELEVÍZÓ
• Horvát János: „Folyt. köv.” A tévésorozatokról
• Fehér Gyula: Műsor öt nyelven Az Újvidéki Televízióról
KÖNYV
• Báron György: A halandóság leltára

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Pixar rövidfilmek 2.

Vincze Árpád

Pixar Short Films Collection Volume 2 – amerikai, 2007–2012. Rendezte: Peter Sohn, Teddy Newton, Enrico Casarosa és mások. Forgalmazó: InterCom. 73 perc.

Az amerikai Pixar stúdió – öt évvel az első korong után – megjelentette animációs rövidfilmjeinek második válogatás-DVD-jét. A lemezen szereplő kisfilmek egyik csoportjában egyebek mellett a Toy Story, a Verdák vagy a Fel! ismerős miliőjével és bejáratott karaktereivel találkozhatunk, ám ezen művek többsége nem sokat tesz hozzá saját alapmítoszához. Frissebbek és érdekesebbek a nagyfilmekhez kevésbé vagy egyáltalán nem kapcsolódó darabok. Itt van rögtön a Presto című munka, melyben a klasszikus dialóg nélküli kisfilmek hagyománya szerint két alak szembenállása gegek sorozatát eredményezi, ám a Tom és Jerry- vagy Gyalogkakukk-epizódok zömével ellentétben az alkotói leleményességből itt épkézláb végkifejletre is futja. Szintén a konfrontációtól a megbékélésig tart az Oscarra jelölt Éjjel és nappal című filmecske két figurájának az útja. Ez a szösszenet valósággal hemzseg a szellemes ötletektől, a fantázia felszabadult játéka (de a film témája is) a Pannónia hőskorát idézheti fel a nézőben. A lemezt záró, szintén Oscar-nominált La luna animációs csúcsteljesítmény: valóság és ábrándvilág határvizén játszódó, lebilincselő szimbolikájú mesefilm, amiben Enrico Casarosa író-rendező mondanivalója éppoly szívmelengető, mint a képi világ harmóniája. Szót érdemel még a Kissé felhős című darab is. Ennek világmagyarázatában fény derül a zivatar keletkezésének az okára, de olyan kérdésre is választ kapunk, ami talán csak kevesek fejében fogalmazódott meg ez idáig. Mert, ugye, azt tudjuk, hogy a gólya hozza a gyereket. Igen ám… De honnan hozza?

Extrák: A stúdió Oscar-díjas nagyágyúinak (John Lasseter, Andrew Stanton, Pete Docter) pályakezdő kisfilmjei; audiokommentár.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2013/02 62-62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11349