KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/február
• Szabó B. István: Évtized-váltás Jegyzetek a XIV. Magyar Játékfilmszemle előtt
• Zalán Vince: Etikai parancs és történelem Beszélgetés Fábri Zoltánnal
• Bikácsy Gergely: A fájdalom árnyéka Rekviem
• Almási Miklós: A jóság traumája Kettévált mennyezet
• Zalán Vince: „Tehetetlen vagy!” Szabadgyalog
• Csala Károly: A „nyakig szegények” köztársasága A bankett
• Lengyel Balázs: Aranyhörcsög a babaházban Szeleburdi csalás
FESZTIVÁL
• Bikácsy Gergely: Blöffök és szerelmek San Sebastian
• Zsugán István: Eleven dokumentumok Nyon

• Tasi József: Villa a Vorosilov úton Beszélgetés Fehér Imrével a népi kollégiumokról
• N. N.: Fehér Imre (1926–1975) filmjei
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Pukk!
• Harmat György: A Birodalom visszavág
• Zsilka László: A vágtató huszárosztag
• Hollós László: Variáció egy szerelemre
• Bognár Éva: A Vízesés fia
• Loránd Gábor: A férfiak pedig nem sírnak
• Koltai Ágnes: Napfivér, Holdnővér
TELEVÍZÓ
• Kovács András Bálint: Omlet, a jugoszláv ifjúmunkás
• Csepeli György: A tulajdonságok nélküli televízió
• Faragó Vilmos: Modor „A technika nyomasztó ugyan...”
• Baracs Dénes: A sajt mellé hírkosár A francia televízióról
KÖNYV
• Gáti Péter: Filmévkönyv, 1980
• Csala Károly: Az „új spanyol film”
POSTA
• Tasnádi Edit: Saját forgatókönyvének szerepét játszotta el Olvasói levél
• Szabó László: Fekete Ferenc Olvasói levél

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Aki Kaurismäki leforgatta új filmjét. A Vagabund hőse egy amnéziás férfi (Markku Pertola), aki helsinki utcáin bolyongva keresi elveszett énjét. Az amnézia a kliprendezéseivel elhíresült, ám a Human Nature-rel kevésbé sikeres Michel Gondryt is megihlette. A Zavartalan napsütésben egy folyton civakodó ifjú pár boldogságát hozza el a tökéletes feledés.

 

*

 

John Waters a francia filmek szexuális forradalmától várja a hollywoodi prüdéria bukását. „Az Intimitás és a Nővérem (a pornográf jeleneteket mindig is bátran használó Catherine Breillat új rendezése – a szerk.) bemutatója azt a reményt ébreszti bennem, hogy hamarosan az amerikai filmekben is kendőzetlenül lehet majd megmutatni a testi szerelmet.”

 

*

 

A Ponyvaregény után újra együtt John Travolta és Samuel L. Jackson. A Bázis, John McTiernan filmje egy katonai kiképzőtáborban játszódik Panamában, ahol egy hírhedt kiképzőtiszt és néhány kadétja eltűnési ügyében nyomozó szövetségi ügynök rejtélyes összeesküvés nyomaira bukkan.

 

*

 

Abbas Kiarostami legfrissebb munkája, a Tíz az ugandai AIDS-fertőzöttekről szóló ABC Afrika után ismét digitális videokamerával készült. A dokumentumfilm mindössze tíz beállításból áll; főhőse öt iráni asszony, akik magánéleti problémáikról, szerelmi életükről vallanak a rendezőnek.

 

*

 

Az amerikai ellenkultúra hírhedt rendezője, Kenneth Anger a Lázadó Lucifer (1980) óta nem rendezett filmet. Most újra kamera mögé áll: A gnosztikus tömeg egy XX. század elején működő okkult társaság történetét viszi vászonra. Anger a főszerepekre Vincent Gallót és Chloé Sevignyt kérte föl.

 

*

 

South Park gyászol. Kenny, az örök bűnbak nincs többé. Hiába halt minden részben keserves kínhalált, hiába szabdalták darabokra, robbant fel, vérzett el, zuhant rá a MIR űrállomás, meg sem kottyant neki, nyolcvan epizódon át újra meg újra visszatért. Épp csak kegyetlen animátoraitól nem menekülhetett. Az új sorozatban egy szöszi fiúcska lesz majd a gonosz south park-i kölykök állandó céltáblája.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/06 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2564