KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/december
POSTA
• Pék Béla: Hány film készül Belgiumban? Olvasói levél
• Csala Károly: Olvasónk...
KRÓNIKA
• N. N.: FőMo Filminformációs Szolgálat

• Zalán Vince: Hol az igazság, ami nincs? A zsarnok szíve, avagy Boccaccio Magyarországon
• Gambetti Giacomo: A történelem gúnyt űz az emberekből? Jancsó Miklós olasz filmjeiről
• Bársony Éva: Noé bárkái – az érdekek özönvizében Beszélgetés Kollányi Ágostonnal
• Antal István: Sorozatok évtizede Film a Balázs Béla Stúdió történetéről II.
• Jeles András: Sorozatok évtizede Film a Balázs Béla Stúdió történetéről II.
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• N. N.: Yilmaz Güney filmjei
• N. N.: Cellafóbia és forgatókönyv Beszélgetés Yilmaz Güney-jel
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Viharszünetben Locarno
• Létay Vera: Nagy motívum – mozivászonnal Taormina
• Bán Róbert: A családi albumtól a művészetig Amatőrfilmes világtalálkozó Siófokon

• Todero Frigyes: Furkósbot és mézesmadzag A spanyol film a Franco-rendszerben. Négy évtized
• N. N.: Törvények a tehetség ellen A spanyol film a Franco-rendszerben
FORGATÓKÖNYV
• Iván Gábor: Volt egyszer egy újsághirdetés... Forgatókönyvítói pályázat után
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Mindenki és senki
• Ambrus Katalin: Az élet szép
• Kövesdi Rózsa: Szabadlábon Velencében
• Koltai Ágnes: Kísérlet a szabadulásra
• Harmat György: A 3. számú űrbázis
• Csala Károly: Az elektromos eszkimó
• Kovács András Bálint: A piros pulóver
• Jakubovits Anna: Fontamara
• Kövesdi Rózsa: A paptanár
TELEVÍZÓ
• Molnár Gál Péter: Gladkov és a Brecht-nebuló Cement
• Hegyi Gyula: „A televízió filmevő Moloch” beszélgetés a tévé mozifilmjeiről
• Koltai Ágnes: Mit lehet eladni? A hungarofilm és a televízió
• N. N.: 1979-ben eladott tévéműsorok
• N. N.: 1980-ban eladott tévéműsorok
• N. N.: 1981-ben eladott tévéműsorok
KÖNYV
• Pörös Géza: Két portré
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Bogey

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Shop Stop 2.

Vízer Balázs

Clerks II. – amerikai, 2006. Rendezte és írta: Kevin Smith. Kép: David Klein. Zene: James L. Venable. Szereplők: Brian O'Halloran (Dante), Jeff Anderson (Randal), Rosario Dawson (Becky), Jason Mewes (Jay), Kevin Smith (Néma Bob). Gyártó: View Askew Productions. Forgalmazó: Budapest Film. Feliratos. 97 perc.

 

Amilyen vérfrissítést hajtott végre Tarantino annak idején az akciófilm műfajában, hasonlót vitt véghez Kevin Smith az amerikai vígjáték világában. Nem is csoda, hogy már több mint egy évtizede ők ketten számítanak Hollywood csodagyerekeinek.

Más kérdés, hogy Smith a Shop stop hatalmas sikere után – különösen Tarantinóhoz képest – nem feltétlen váltotta be a hozzá fűzött, erősen felfokozott reményeket. Minden folytatás – lásd Shop show, Képtelen képregény stb. –, amely ugyanabból a New Jersey-i világból merített, csak már nagy nevekkel készült, egyre gyengébb lett, egyre többet veszített humorából, eredetiségéből, pedig Hollywood abszolút megadott Smithnek mindent, sőt, hamar a legkeresettebb script doctorok közé lépett elő, ami csak azért furcsa, mert egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy az ő erőssége nem a történetmesélésen, hanem a karakterábrázolásban rejlik. Ezt, úgy látszik, maga Smith is belátta, így születhetett meg a Shop Stop 2, az „igazi” folytatás, megint javarészt az eredeti amatőr szereplőkkel, újra ugyanabban a lúzer szolgáltatóipari közegben. Vagyis visszatér a pult mögé a jámbor Dante és a cinikus Randal, hogy elviseljék a vevőket, kollegáikat és főleg egymást, mivel Dante egy szép és gazdag menyasszony révén végre lehetőséget kap arra, hogy más életet élhessen – Randal pedig szépen betart neki, nehogy elveszítse legjobb barátját. És ez így van jó, nincs felesleges csavar, csak sok, helyenként elég trágár duma, a legtöbb még működik is – mint a Gyűrűk ura kontra Star Wars vita –, megint láthatjuk Jay-t és Néma Bobot, vagyis a régi recept működik. Ráadásként megkapjuk a gyönyörű Rosario Dawsont, aki gond nélkül illeszkedik a kicsi és enyhén lábszagú Kevin Smith-univerzumba, és két haver, Ben Affleck és Jason Lee is beugrik egy-egy rövid, de jól sikerült jelenet kedvéért – csak a kellemes meglepetés-érzés marad el, sajnos.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2007/01 57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8861