KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/december
POSTA
• Pék Béla: Hány film készül Belgiumban? Olvasói levél
• Csala Károly: Olvasónk...
KRÓNIKA
• N. N.: FőMo Filminformációs Szolgálat

• Zalán Vince: Hol az igazság, ami nincs? A zsarnok szíve, avagy Boccaccio Magyarországon
• Gambetti Giacomo: A történelem gúnyt űz az emberekből? Jancsó Miklós olasz filmjeiről
• Bársony Éva: Noé bárkái – az érdekek özönvizében Beszélgetés Kollányi Ágostonnal
• Antal István: Sorozatok évtizede Film a Balázs Béla Stúdió történetéről II.
• Jeles András: Sorozatok évtizede Film a Balázs Béla Stúdió történetéről II.
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• N. N.: Yilmaz Güney filmjei
• N. N.: Cellafóbia és forgatókönyv Beszélgetés Yilmaz Güney-jel
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Viharszünetben Locarno
• Létay Vera: Nagy motívum – mozivászonnal Taormina
• Bán Róbert: A családi albumtól a művészetig Amatőrfilmes világtalálkozó Siófokon

• Todero Frigyes: Furkósbot és mézesmadzag A spanyol film a Franco-rendszerben. Négy évtized
• N. N.: Törvények a tehetség ellen A spanyol film a Franco-rendszerben
FORGATÓKÖNYV
• Iván Gábor: Volt egyszer egy újsághirdetés... Forgatókönyvítói pályázat után
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Mindenki és senki
• Ambrus Katalin: Az élet szép
• Kövesdi Rózsa: Szabadlábon Velencében
• Koltai Ágnes: Kísérlet a szabadulásra
• Harmat György: A 3. számú űrbázis
• Csala Károly: Az elektromos eszkimó
• Kovács András Bálint: A piros pulóver
• Jakubovits Anna: Fontamara
• Kövesdi Rózsa: A paptanár
TELEVÍZÓ
• Molnár Gál Péter: Gladkov és a Brecht-nebuló Cement
• Hegyi Gyula: „A televízió filmevő Moloch” beszélgetés a tévé mozifilmjeiről
• Koltai Ágnes: Mit lehet eladni? A hungarofilm és a televízió
• N. N.: 1979-ben eladott tévéműsorok
• N. N.: 1980-ban eladott tévéműsorok
• N. N.: 1981-ben eladott tévéműsorok
KÖNYV
• Pörös Géza: Két portré
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Bogey

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Férfiak nélkül

Bognár Éva

 

Vigyázni kell a férfiakkal! Érzékeny népség, nyafogósak, hamar felfortyanók, de szerencsére könnyen átverhetők is, legalábbis ez derül ki a Mircea Moldovan rendezte román filmből. Kellemesen habkönnyű termelési vígjátékot láthatunk, a faluból elszerződött férfi munkaerő visszahódításáról. A rendező megpróbálja „eladni” a témát, feldobni egy kis folklórral, szerelmi háromszöggel, népmesei figurákkal, és ez az egyveleg valóban elviselhetővé teszi a filmet.

A főszerep Varvaráé, a „férfilelkű” téesz elnöknőé, akinek csavaros női esze és hatalmas szája van, s ezek segítségével csalogatja vissza a férfiakat, ráadásul a téesz ügyeit is rendbehozza. A közélettel párhuzamosan a magánéletben is folyik a harc a férfiakért. Éles párharcot vív a jóképű, okos mérnökért a szép piroskabátos görög lány és a száraz, csúnyuska vénlány tanárnő. A viadalból a tanárnő kerül ki győztesen, mert – mint megtudjuk –, nem elég, ha valaki szép, okos, piros kabátos, és filmet csinál, ha nem tud főzni a szerencsétlen.

A film végére, az „állandó káderfluktuáció” miatt pártában maradt eladónő is megszerzi magának a technikus fiút, és minden jó és szép. A történet véget ért.

Ha a néző hajlik rá, hogy tanmesébe ágyazott gazdaságpolitikai propagandafilmhez váltson jegyet a moziban, egészen kellemesen szórakozhat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/01 40. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8021