KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/december
POSTA
• Pék Béla: Hány film készül Belgiumban? Olvasói levél
• Csala Károly: Olvasónk...
KRÓNIKA
• N. N.: FőMo Filminformációs Szolgálat

• Zalán Vince: Hol az igazság, ami nincs? A zsarnok szíve, avagy Boccaccio Magyarországon
• Gambetti Giacomo: A történelem gúnyt űz az emberekből? Jancsó Miklós olasz filmjeiről
• Bársony Éva: Noé bárkái – az érdekek özönvizében Beszélgetés Kollányi Ágostonnal
• Antal István: Sorozatok évtizede Film a Balázs Béla Stúdió történetéről II.
• Jeles András: Sorozatok évtizede Film a Balázs Béla Stúdió történetéről II.
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• N. N.: Yilmaz Güney filmjei
• N. N.: Cellafóbia és forgatókönyv Beszélgetés Yilmaz Güney-jel
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Viharszünetben Locarno
• Létay Vera: Nagy motívum – mozivászonnal Taormina
• Bán Róbert: A családi albumtól a művészetig Amatőrfilmes világtalálkozó Siófokon

• Todero Frigyes: Furkósbot és mézesmadzag A spanyol film a Franco-rendszerben. Négy évtized
• N. N.: Törvények a tehetség ellen A spanyol film a Franco-rendszerben
FORGATÓKÖNYV
• Iván Gábor: Volt egyszer egy újsághirdetés... Forgatókönyvítói pályázat után
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Mindenki és senki
• Ambrus Katalin: Az élet szép
• Kövesdi Rózsa: Szabadlábon Velencében
• Koltai Ágnes: Kísérlet a szabadulásra
• Harmat György: A 3. számú űrbázis
• Csala Károly: Az elektromos eszkimó
• Kovács András Bálint: A piros pulóver
• Jakubovits Anna: Fontamara
• Kövesdi Rózsa: A paptanár
TELEVÍZÓ
• Molnár Gál Péter: Gladkov és a Brecht-nebuló Cement
• Hegyi Gyula: „A televízió filmevő Moloch” beszélgetés a tévé mozifilmjeiről
• Koltai Ágnes: Mit lehet eladni? A hungarofilm és a televízió
• N. N.: 1979-ben eladott tévéműsorok
• N. N.: 1980-ban eladott tévéműsorok
• N. N.: 1981-ben eladott tévéműsorok
KÖNYV
• Pörös Géza: Két portré
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Bogey

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Olvasói levél

Erdély Miklós munkássága

Erdély György

Peternák Miklós

 

Tisztelt Szerkesztőség!

 

A Filmvilág 1986/8. számának 32. lapján Életműtöredék címen néhány téves információ jelent meg Erdély Miklós munkásságáról, melyeket helyesbíteni szeretnénk.

1. Erdély Miklósnak soha nem volt életmű-kiállítása, az 1986. április 11-én, Óbudán nyílt kiállításon az elmúlt három évben készített festményeiből egy válogatás, és azok közvetlen előzményeként néhány régebbi grafika, montázs volt látható.

2. Az amszterdami Works and Words fesztiválon akciót mutatott be, Eskaton-Exit for Tibor Hajas címen, és vetítette Álommásolatok című filmjét.

3. New Yorkban a Millenium filmközpontban Álommásolatok című filmjét vetítették. Vonat-út című filmje külföldön csupán az 1985-ös zágrábi zenei biennale kapcsolódó rendezvényén, a Multimédia Központban került bemutatásra.

4. A Rejtett paraméterek (1968), az Antiszempont (1971) és az Új kávézó nyílt a Szamuely utcában (1972) privát produkciók, nem a Balázs Béla Stúdióban készültek.

Tisztelettel:

Erdély György

Peternák Miklós

Budapest, 1986. augusztus 25.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/10 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5715