KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/december
POSTA
• Pék Béla: Hány film készül Belgiumban? Olvasói levél
• Csala Károly: Olvasónk...
KRÓNIKA
• N. N.: FőMo Filminformációs Szolgálat

• Zalán Vince: Hol az igazság, ami nincs? A zsarnok szíve, avagy Boccaccio Magyarországon
• Gambetti Giacomo: A történelem gúnyt űz az emberekből? Jancsó Miklós olasz filmjeiről
• Bársony Éva: Noé bárkái – az érdekek özönvizében Beszélgetés Kollányi Ágostonnal
• Antal István: Sorozatok évtizede Film a Balázs Béla Stúdió történetéről II.
• Jeles András: Sorozatok évtizede Film a Balázs Béla Stúdió történetéről II.
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• N. N.: Yilmaz Güney filmjei
• N. N.: Cellafóbia és forgatókönyv Beszélgetés Yilmaz Güney-jel
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Viharszünetben Locarno
• Létay Vera: Nagy motívum – mozivászonnal Taormina
• Bán Róbert: A családi albumtól a művészetig Amatőrfilmes világtalálkozó Siófokon

• Todero Frigyes: Furkósbot és mézesmadzag A spanyol film a Franco-rendszerben. Négy évtized
• N. N.: Törvények a tehetség ellen A spanyol film a Franco-rendszerben
FORGATÓKÖNYV
• Iván Gábor: Volt egyszer egy újsághirdetés... Forgatókönyvítói pályázat után
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Mindenki és senki
• Ambrus Katalin: Az élet szép
• Kövesdi Rózsa: Szabadlábon Velencében
• Koltai Ágnes: Kísérlet a szabadulásra
• Harmat György: A 3. számú űrbázis
• Csala Károly: Az elektromos eszkimó
• Kovács András Bálint: A piros pulóver
• Jakubovits Anna: Fontamara
• Kövesdi Rózsa: A paptanár
TELEVÍZÓ
• Molnár Gál Péter: Gladkov és a Brecht-nebuló Cement
• Hegyi Gyula: „A televízió filmevő Moloch” beszélgetés a tévé mozifilmjeiről
• Koltai Ágnes: Mit lehet eladni? A hungarofilm és a televízió
• N. N.: 1979-ben eladott tévéműsorok
• N. N.: 1980-ban eladott tévéműsorok
• N. N.: 1981-ben eladott tévéműsorok
KÖNYV
• Pörös Géza: Két portré
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Bogey

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Doktor Knock

Kovács Kata

Knock – francia, 2017. Rendezte: Lorraine Lévy. Írta: Jules Romains darabjából Lorraine Lévy. Kép: Emmanuel Soyer. Zene: Cyrille Aufort. Szereplők: Omar Sy (Knock), Ana Girardot (Adèle), Pascal Elbé (Lansky), Audrey Dana (Mousquet-né), Andrea Ferreol (Rémy-né). Gyártó: Curiosa Films / Moana Films / Mars Films. Forgalmazó: Vertigo Média. Szinkronizált. 113 perc.

 

Jules Romains 1923-as szatírája immár negyedik mozgóképes adaptációját éri meg a 20-as évek óta (köztük két Louis Jouvet-verzióval), és a felvetett örökzöld témák alapján ez érthető is – ugyanakkor az idei filmben olyan kevés a kurázsi, hogy szinte érthetetlen, mi vette rá az alkotókat a feldolgozásra. Doktor Knock egyfajta fordított Doktor House, egy alapvetően jó szándéktól vezérelt, de felettébb pénzéhes szélhámos orvos, aki sikeres első akcióján felbuzdulva pár év elteltével egy francia kisváros háziorvosa lesz, és néhány eszes marketing-praktikával hamar meggyőzi a jóhiszemű lakókat, hogy mindegyikükön akad némi gyógyítani való. A mellékszereplők tablója bőven prezentálja a kapcsolódó toposzokat, a hipochondriától kezdve az orvoslás áruba bocsáthatóságán keresztül a doktori pályához kapcsolódó dilemmákig, úgy mint a tudományosság és az emberi törődés helyes aránya.

Az ötvenes évek vintage-romantikáján és egy kiváló címszereplőn túl sajnálatos módon Lorraine Lévy író-rendező (Barátaim, szerelmeim) filmje szinte semmit nem mutat fel, amitől élvezhető lenne, elsősorban épp a kifejezetten lapos vígjátéki elemek miatt fullad unalomba. A kiváló társadalmi szatíra-alapanyagból Lévy egyszerű helyzeteken és nem túl furfangosan ábrázolt karaktereken alapuló mainstream vígjátékot készít, könnyfacsaró befejezéssel és pofonegyszerű tanulsággal. A franciák mostani szupersztárja, egyedül Omar Sy remekel Knock szerepében, folytatva a pályáján sikert hozó, hányatott sorsú, ám magát minden helyzetből ügyesen kiverekedő, eszes és érzelmes figurák megformálását.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/02 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13556