KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/december
POSTA
• Pék Béla: Hány film készül Belgiumban? Olvasói levél
• Csala Károly: Olvasónk...
KRÓNIKA
• N. N.: FőMo Filminformációs Szolgálat

• Zalán Vince: Hol az igazság, ami nincs? A zsarnok szíve, avagy Boccaccio Magyarországon
• Gambetti Giacomo: A történelem gúnyt űz az emberekből? Jancsó Miklós olasz filmjeiről
• Bársony Éva: Noé bárkái – az érdekek özönvizében Beszélgetés Kollányi Ágostonnal
• Antal István: Sorozatok évtizede Film a Balázs Béla Stúdió történetéről II.
• Jeles András: Sorozatok évtizede Film a Balázs Béla Stúdió történetéről II.
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• N. N.: Yilmaz Güney filmjei
• N. N.: Cellafóbia és forgatókönyv Beszélgetés Yilmaz Güney-jel
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Viharszünetben Locarno
• Létay Vera: Nagy motívum – mozivászonnal Taormina
• Bán Róbert: A családi albumtól a művészetig Amatőrfilmes világtalálkozó Siófokon

• Todero Frigyes: Furkósbot és mézesmadzag A spanyol film a Franco-rendszerben. Négy évtized
• N. N.: Törvények a tehetség ellen A spanyol film a Franco-rendszerben
FORGATÓKÖNYV
• Iván Gábor: Volt egyszer egy újsághirdetés... Forgatókönyvítói pályázat után
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Mindenki és senki
• Ambrus Katalin: Az élet szép
• Kövesdi Rózsa: Szabadlábon Velencében
• Koltai Ágnes: Kísérlet a szabadulásra
• Harmat György: A 3. számú űrbázis
• Csala Károly: Az elektromos eszkimó
• Kovács András Bálint: A piros pulóver
• Jakubovits Anna: Fontamara
• Kövesdi Rózsa: A paptanár
TELEVÍZÓ
• Molnár Gál Péter: Gladkov és a Brecht-nebuló Cement
• Hegyi Gyula: „A televízió filmevő Moloch” beszélgetés a tévé mozifilmjeiről
• Koltai Ágnes: Mit lehet eladni? A hungarofilm és a televízió
• N. N.: 1979-ben eladott tévéműsorok
• N. N.: 1980-ban eladott tévéműsorok
• N. N.: 1981-ben eladott tévéműsorok
KÖNYV
• Pörös Géza: Két portré
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Bogey

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Hírnök

Sepsi László

The Messengers – amerikai, 2005. Rendezte: Danny Pang, Oxide Pang Chun. Szereplők: Kristen Stewarttal, Dylan McDermott, Penelope Ann Miller. Forgalmazó: Gamma Home Entertainment. 103 perc.

Túlzás volna azt állítani, hogy a Pang-fivérek alsó-hollywoodi kiruccanásából sikertörténet kerekedett. Az itthon főképp A szem és folytatása révén ismerté vált hongkongi rendezőpáros 2008-as önremake-je, a Veszélyes Bangkok Nicolas Cage amúgy is hullámvölgyekkel teli karrierjének egyik mélypontja lett, amihez képest az egy évvel korábban forgatott Hírnök egészen decens munka. A mérsékelt költségvetésű kísértetsztorival a Pang-ikrek nem merészkedtek messze pályájuk forrásvidékétől, csupán beillesztették a hozott anyagot egy minden ízében amerikai történetbe. Az alig néhány karaktert mozgató Hírnök – főszerepben a meglehetőst korlátozott színészi eszköztárral rendelkező Kristen Stewarttal és az American Horror Story első évadjában a mostanihoz hasonló szerepkörben feltűnt Dylan McDermott-tal – a hetvenes évek fordulójának elátkozott épületek köré felhúzott telehorrorjait idézi (lásd például Spielberg Valami gonosz című korai rendezését), pusztán az öt percre jutó direkt ijesztgetések megnövekedett száma jelzi, hogy azóta eltelt négy évtized. Autentikus és erős atmoszférával bíró vidéken járunk valahol Észak-Dakotában, egy napraforgómező közepén álló lepusztult farmon, ahová az új tulajok egy családmentő vállalkozás keretében költöztek a nagyvárosból. Még mielőtt a megszokott csapásirányok mentén kikerekedhetne a történet, hogy a rosszindulatú varjak, a rothadó jelenések és az üres kassza nyomán megroppant családfő vasvillával rakjon takaros halmot véreiből, a férfikarakterek megduplázásával a Hírnök csavar egyet a betonbiztos sémán, az Amityville receptjéről átváltva a távol-keleti rémfilmek a túlvilág lakóit korántsem egyértelműen negatív színben ábrázoló felfogására. Ez a finom hangsúlyeltolódás és a hangulatos képi világ megtekintésre érdemes, de még így is kevés meglepetéssel szolgáló produkcióvá teszik a Hírnököt.

Extrák: előzetes és werkfilm.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/09 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11235