KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/július
POSTA
• Tamás Krisztina: René Clair Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Nagy Istvánné: Rocco és fivérei Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Veém János: Pergőtűz
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Ha az értelem alszik Cannes
• N. N.: A 34. cannes-i filmfesztivál díjai Cannes

• Marx József: „Én csinálom a magamét, te mondod a magadét” Kritika és filmművészet
ESZMECSERE
• Almási Miklós: Mi a bajom a „közérzet-filmekkel”? Hozzászólás Faragó Vilmos Boldogtalan fil című cikkéhez

• Zsugán István: Műfaja: film Beszélgetés Tarr Bélával
• Tarr Béla: Műfaja: film Beszélgetés Tarr Bélával
VITA
• Boros István: A csendes háború Vita a filmforgalmazásról. Mozi-őrjárat Budapesten
• Nagy Sándor: A mozinak keressünk filmet! Vita a filmforgalmazásról

• Kerényi Grácia: Filmen és prózában A wilkói kisasszonyok
• Matos Lajos: Az orvosok dilemmája Kóma
• Simor András: A meghökkentek Kölykök; Ötvenöt testvér
WESTERN
• Jancsó Miklós: Vallomás a nagypapáról
• N. N.: John Ford hangosfilm-rendezései
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Krimik, mesék és a valóság Vilnius
• Xantus János: Bio-Asszony és az Agglegények Oberhausen

• Todero Frigyes: Az imádság már nem volt elég A chilei film Allende idején
LÁTTUK MÉG
• Kövesdi Rózsa: A játékszer
• Kovács András Bálint: Először férjnél
• Loránd Gábor: Hárman a világ végén
• Lajta Gábor: A túlélés ára
• Zoltán Katalin: Az anyakönyvvezető nem válik
• Márton László: A csend előtt
• Koltai Ágnes: Bolond évek
• Gáti Péter: Puska és bilincs
TELEVÍZÓ
• Jovánovics Miklós: Előbb informálni, aztán kommentálni Beszélgetés Hajdú Jánossal
• Loránd Ferenc: Gyermekműsorok – pedagógiai tükörben Kőszegi Szemle
KÖNYV
• Veress József: Filmtörténeti portyák
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Hölgy kaméliák nélkül
• Karcsai Kulcsár István: Kallódó emberek
• Karcsai Kulcsár István: Isten után az első

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Preston Sturges legfontosabb munkái

N. N.

1931: Szigorúan erkölcstelen (Strictly Dishonorable) – színdarab

1933: Hatalom és dicsőség (The Power and the Glory)

1934: Újra élünk (We Live Again) – író

1935: A jó tündér (The Good Fairy) – író

1935: Diamond Jim – író

1937: Könnyű élet (Easy Living) – író

1940: A botcsinálta kormányzó (The Great McGinty) – író-rendező

1940: Karácsony júliusban (Christmas in July) – író-rendező

1940: Emlékezz az éjszakára (Remember the Night) – író

1941: The Lady Eve – író-rendező

1942: A Palm Beach-i történet (The Palm Beach Story) író-rendező

1942: Sullivan utazásai (Sullivan's Travels) író-rendező

1944: Üdv a győztesnek (Hail the Conquering Hero) – író-rendező

1944: A nagy pillanat (The Great Moment) író-rendező

1944: Csoda a Morgan-pataknál (The Miracle of Morgan's Creek) – író-rendező

1947: Harold Diddlebock bűne (The Sin of Harold Diddlebock) – író-rendező

1948: Hűtlen híve (Unfaithfully Yours) – író-rendező


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/02 42. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8518