KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/július
POSTA
• Tamás Krisztina: René Clair Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Nagy Istvánné: Rocco és fivérei Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Veém János: Pergőtűz
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Ha az értelem alszik Cannes
• N. N.: A 34. cannes-i filmfesztivál díjai Cannes

• Marx József: „Én csinálom a magamét, te mondod a magadét” Kritika és filmművészet
ESZMECSERE
• Almási Miklós: Mi a bajom a „közérzet-filmekkel”? Hozzászólás Faragó Vilmos Boldogtalan fil című cikkéhez

• Zsugán István: Műfaja: film Beszélgetés Tarr Bélával
• Tarr Béla: Műfaja: film Beszélgetés Tarr Bélával
VITA
• Boros István: A csendes háború Vita a filmforgalmazásról. Mozi-őrjárat Budapesten
• Nagy Sándor: A mozinak keressünk filmet! Vita a filmforgalmazásról

• Kerényi Grácia: Filmen és prózában A wilkói kisasszonyok
• Matos Lajos: Az orvosok dilemmája Kóma
• Simor András: A meghökkentek Kölykök; Ötvenöt testvér
WESTERN
• Jancsó Miklós: Vallomás a nagypapáról
• N. N.: John Ford hangosfilm-rendezései
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Krimik, mesék és a valóság Vilnius
• Xantus János: Bio-Asszony és az Agglegények Oberhausen

• Todero Frigyes: Az imádság már nem volt elég A chilei film Allende idején
LÁTTUK MÉG
• Kövesdi Rózsa: A játékszer
• Kovács András Bálint: Először férjnél
• Loránd Gábor: Hárman a világ végén
• Lajta Gábor: A túlélés ára
• Zoltán Katalin: Az anyakönyvvezető nem válik
• Márton László: A csend előtt
• Koltai Ágnes: Bolond évek
• Gáti Péter: Puska és bilincs
TELEVÍZÓ
• Jovánovics Miklós: Előbb informálni, aztán kommentálni Beszélgetés Hajdú Jánossal
• Loránd Ferenc: Gyermekműsorok – pedagógiai tükörben Kőszegi Szemle
KÖNYV
• Veress József: Filmtörténeti portyák
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Hölgy kaméliák nélkül
• Karcsai Kulcsár István: Kallódó emberek
• Karcsai Kulcsár István: Isten után az első

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Végképp eltörölni

Hungler Tímea

Hősünk – az egykori trónfosztott szépségkirálynő, Vanessa Williams koronatanú. Komoly hadi titkok tudora, kinek púderkompaktja terhelő adatoktól teljes CD-romot rejt. Vonzza is a bajt rendesen. Ahová formás lábait beteszi, ott a bérgyilkos a parlagon is megterem. Védelmét a tárgyalásig az elsőszámú FBI-kommandó-király látja el, egy több mint testőr, valóságos élő pajzs: Arnold Schwarzenegger. Arnie tudja mi a dörgés. Egyik kezében ekeszarv, másik kezében hőérzékelő automata ágyúnaszád; csípőből tüzel, lábbal tipor és mindeközben gondolkodni sem felejt el. Ez utóbbi nem is árt; filmünkben dúl az ármány: a Cég lepaktált a főcsecsen terroristával, Alekszej Grigorjeviccsel vagy Grigorij Alekszejevicesel.

Célszerű hát a szép Vanessát pudriéjával egyetemben biztonságba helyezni a kínai halárusnál. Arnie csipogóját azonban lehallgatják, így hiába a megbeszélt találka a majomháznál, már minden bokor alján gubbaszt egy-két korrupt szövetségi. A mi fiunkat viszont nem olyan fából faragták! Lélekjelenlétét bizonyítandó szétlő egy terráriumot, megosztva a munka javát egy aligátorral. Hiába: egy Schwarzeneggert nehéz végképp eltörölni.

Ami a fegyverarzenál mellett elsősorban a hajdani body-builder fejlett öniróniájának köszönhető. Ezen aprócska tulajdonság emeli legújabb filmjét a nézhető kategóriába.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/09 63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=347