KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/július
POSTA
• Tamás Krisztina: René Clair Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Nagy Istvánné: Rocco és fivérei Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Veém János: Pergőtűz
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Ha az értelem alszik Cannes
• N. N.: A 34. cannes-i filmfesztivál díjai Cannes

• Marx József: „Én csinálom a magamét, te mondod a magadét” Kritika és filmművészet
ESZMECSERE
• Almási Miklós: Mi a bajom a „közérzet-filmekkel”? Hozzászólás Faragó Vilmos Boldogtalan fil című cikkéhez

• Zsugán István: Műfaja: film Beszélgetés Tarr Bélával
• Tarr Béla: Műfaja: film Beszélgetés Tarr Bélával
VITA
• Boros István: A csendes háború Vita a filmforgalmazásról. Mozi-őrjárat Budapesten
• Nagy Sándor: A mozinak keressünk filmet! Vita a filmforgalmazásról

• Kerényi Grácia: Filmen és prózában A wilkói kisasszonyok
• Matos Lajos: Az orvosok dilemmája Kóma
• Simor András: A meghökkentek Kölykök; Ötvenöt testvér
WESTERN
• Jancsó Miklós: Vallomás a nagypapáról
• N. N.: John Ford hangosfilm-rendezései
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Krimik, mesék és a valóság Vilnius
• Xantus János: Bio-Asszony és az Agglegények Oberhausen

• Todero Frigyes: Az imádság már nem volt elég A chilei film Allende idején
LÁTTUK MÉG
• Kövesdi Rózsa: A játékszer
• Kovács András Bálint: Először férjnél
• Loránd Gábor: Hárman a világ végén
• Lajta Gábor: A túlélés ára
• Zoltán Katalin: Az anyakönyvvezető nem válik
• Márton László: A csend előtt
• Koltai Ágnes: Bolond évek
• Gáti Péter: Puska és bilincs
TELEVÍZÓ
• Jovánovics Miklós: Előbb informálni, aztán kommentálni Beszélgetés Hajdú Jánossal
• Loránd Ferenc: Gyermekműsorok – pedagógiai tükörben Kőszegi Szemle
KÖNYV
• Veress József: Filmtörténeti portyák
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Hölgy kaméliák nélkül
• Karcsai Kulcsár István: Kallódó emberek
• Karcsai Kulcsár István: Isten után az első

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Pedro Almodóvar készülő filmjének (Szerelem, még egyszer) már a szereposztása is rendhagyó, a női főszerepet John Travoltára osztotta, akinek a franciák ügyeletes szépségeszménye, Laetetia Casta anyját kell majd eljátszania. A kosztümöket Jean-Paul Gaultier tervezi (a Kikában már dolgozott Almodóvarral), a filmzenét többek között a Gipsy King és Madonna jegyzi.

 

*

 

Mióta Abel Gance megalkotta gigantikus Napóleon-mozgókörképét, a filmesek több száz filmben rekonstruálták a „kis káplár” életének mozzanatait. Jean-Claude Carriere forgatókönyve egy eddig homályban maradt részletet bont ki, a Szent Ilona-szigetére száműzött császár és foglára lányának kapcsolatát meséli el. A rendező: Patrice Chéreau.

 

*

 

Egyetlen amerikai elnök sem kerülheti el sorsát: Oliver Stone kamerája elől nincs menekvés. A Kennedy-gyilkosság iránti érdeklődést újra felkeltő JFK és a Nixon-portré után Stone a Ronald Reagan elleni merényletről forgat játékfilmet, A nap, amikor lelőtték Reagant címmel.

 

*

 

Elkészült Hitchcock Hátsó ablak című klasszikusának újabb verziója: a koreai Son Jae-Gon Az ember, aki túl sokat látott című független filmjében a gyilkos szemszögéből gondolja újra a történetet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/03 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3222