KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/július
POSTA
• Tamás Krisztina: René Clair Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Nagy Istvánné: Rocco és fivérei Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Veém János: Pergőtűz
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Ha az értelem alszik Cannes
• N. N.: A 34. cannes-i filmfesztivál díjai Cannes

• Marx József: „Én csinálom a magamét, te mondod a magadét” Kritika és filmművészet
ESZMECSERE
• Almási Miklós: Mi a bajom a „közérzet-filmekkel”? Hozzászólás Faragó Vilmos Boldogtalan fil című cikkéhez

• Zsugán István: Műfaja: film Beszélgetés Tarr Bélával
• Tarr Béla: Műfaja: film Beszélgetés Tarr Bélával
VITA
• Boros István: A csendes háború Vita a filmforgalmazásról. Mozi-őrjárat Budapesten
• Nagy Sándor: A mozinak keressünk filmet! Vita a filmforgalmazásról

• Kerényi Grácia: Filmen és prózában A wilkói kisasszonyok
• Matos Lajos: Az orvosok dilemmája Kóma
• Simor András: A meghökkentek Kölykök; Ötvenöt testvér
WESTERN
• Jancsó Miklós: Vallomás a nagypapáról
• N. N.: John Ford hangosfilm-rendezései
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Krimik, mesék és a valóság Vilnius
• Xantus János: Bio-Asszony és az Agglegények Oberhausen

• Todero Frigyes: Az imádság már nem volt elég A chilei film Allende idején
LÁTTUK MÉG
• Kövesdi Rózsa: A játékszer
• Kovács András Bálint: Először férjnél
• Loránd Gábor: Hárman a világ végén
• Lajta Gábor: A túlélés ára
• Zoltán Katalin: Az anyakönyvvezető nem válik
• Márton László: A csend előtt
• Koltai Ágnes: Bolond évek
• Gáti Péter: Puska és bilincs
TELEVÍZÓ
• Jovánovics Miklós: Előbb informálni, aztán kommentálni Beszélgetés Hajdú Jánossal
• Loránd Ferenc: Gyermekműsorok – pedagógiai tükörben Kőszegi Szemle
KÖNYV
• Veress József: Filmtörténeti portyák
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Hölgy kaméliák nélkül
• Karcsai Kulcsár István: Kallódó emberek
• Karcsai Kulcsár István: Isten után az első

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Fesztivál

Cannes '97

A fesztivál díjai

N. N.

 

Arany Pálma: Imamura Shohei: Az angolna és Abbas Kiarostami: A cseresznye íze

Az ötvenedik évforduló díja: Youssef Chanine életművéért

A zsűri nagydíja: Atom Egoyan: Az eljövendő szép napok

A legjobb női alakítás díja: Kathy Burke (Gary Oldman: Nem lenyelni)

A legjobb férfi alakítás díja: Sean Penn (Nick Cassavetes: Olyan kedves nő)

A legjobb rendezés díja: Wong kar-wai: Boldog együttlét

A legjobb forgatókönyv díja: Ang Lee: A jégvihar

Arany Kamera díj: Naomi Kawase: Suzaku

A legjobb rövidfilm Arany Pálmája: Tessa Sheridan: Mi van a papíron?

A legjobb technikai kivitelezés díja: Thierry Arbogast (Nick Cassavetes Olyan kedves nő és Luc Besson: Az ötödik elem)

A FIPRESCI, a filmkritikusok nemzetközi szövetségének díjai: Atom Egoyan: Az eljövendő szép napok, Manoel de Oliviera: Utazás a világ kezdetére


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/08 23. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1555