KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/március
• Zoltai Dénes: A bartóki ihletés Motívumok, témák, modell
• Gombár József: A magyar filmforgalmazás egy évtizede és távlatai
• Létay Vera: Nem minden remekmű elsőfilm Ballagás
• Lázár István: Éljen a budapesti Yard A svéd, akinek nyoma veszett
DOKUMENTUMFILM
• Sára Sándor: Pergőtűz A II. Magyar Hadsereg a Don-kanyarban (2.)

• Elbert János: Pókláb erdő lovasai A véres trón
• Takács Ferenc: Érosz és Sátán Canterbury mesék
• Tancsik Mária: Elsőfilmesek, 1981
• Boros István: A rózsaszínű Párduc esete
• Lőrincz Andrea: A mozizongorától az elektromos gitárig Beszélgetések a filmzenéről (2.)
• Ránki Júlia: A mozizongorától az elektromos gitárig Beszélgetések a filmzenéről (2.)
• Hámori András: Amerikai századforduló Londoni beszélgetés Miloš Formannal
LÁTTUK MÉG
• Ambrus Katalin: Tigriscsapáson
• Grawátsch Péter: Tévúton
• Kemény György: Münchhausen báró csodálatos kalandjai
• Kovács András Bálint: Ess, eső, ess!
• Schéry András: A macska rejtélyes halála
• Bende Monika: Rally
• Róna-Tas Ákos: Menedékhely
• Csala Károly: Minden rendben
• Loránd Gábor: Trófea
TELEVÍZÓ
• Fekete Sándor: A Szabadság tér Petőfije
• Veress József: Köszönöm, rosszul vagyunk Védtelen utazók
• Pánczél György: Színész-vallomások Tíz dráma –hatvan percben
• Simor András: Kordokumentum
• Nógrádi Gábor: Képmagnósok, figyelem!
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Az Ambersonok tündöklése
• Karcsai Kulcsár István: Van, aki forrón szereti
KÖNYV
• Nemeskürty István: Tóbiás Áron: Korda Sándor
• Gellért Gyöngyi: A film Fekete-Afrikában
POSTA
• Gummer Jenő: Januári szám Olvasói levél – Szerkesztői válasz

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Magyar Mozgókép Alapítvány

N. N.

 

 

Hosszabb előkészítő periódus után, melynek befejező tárgyalási szakasza 1990. szeptember 12-től 1991. április 24-ig tartott, a mai napon bejelentjük a Magyar Mozgókép Alapítvány létrejöttét. Az alapítók a következők: A magyar állam részéről: a Művelődési és Közoktatási Minisztérium. A filmszakma részéről: ART-MOZI Egyesület, Balázs Béla Stúdió Alapítvány, Budapest Filmstúdió Vállalat, Dialóg Filmstúdió Vállalat, Filmforgalmazók Egyesülete, Filmművészek és Filmalkalmazottak Szakszervezete, Filmvilág Alapítvány, Forgatókönyvírók és Dramaturgok Céhe, Hétfői Műhely Stúdió, Hunnia Filmstúdió Vállalat, Játékfilmrendezők Céhe, Kecskeméti Animációs Film Vállalat, MA-FILM Alkotói Egyesülés, Magyar Animációs Céh, Magyar Filmintézet, Magyar Film- és TV-művészek Szövetsége, Magyar Film és Videóvágók Egyesülete, Magyar Filmklubok és Filmbarátok Szövetsége, Magyar Független Film és Videó Szövetség, Magyar Mozisok

Szövetsége, Magyar Operatőrök Társasága, Magyar Tudományos Filmegyesület, MOVI Fórum Filmstúdió, MOVI Helios Filmstúdió, MOVI Művészeti Irodája, Mozgókép Innovációs Társulás és Alapítvány, Objektív Filmstúdió Vállalat, Pannónia Rajz és Animációs Vállalat, Videó Kiadók és Forgalmazók Egyesülete, MOVI Krónika AK.

 

 

Az Alapítvány célja

 

– Az állami mecenatúra fő letéteményeseként elősegíteni a magyar filmek gyártását, valamint terjesztésüket minden műfajban, de kiemelten az értékes művek esetében oly módon, hogy a központi forrásokból biztosított összegeket demokratikusan működő kuratóriumok ítélik oda a pályázó műhelyeknek, alkotói csoportosulásoknak, illetve az egyéni pályázóknak;

– elősegíteni az egyetemes mozgóképkultúra értékeinek magyarországi terjesztését, különös figyelmet fordítva az európai alkotásokra, és segíteni a magyar filmművészet és filmszakma folyamatos jelenlétét a szomszédos országokban, Európában és a világban, a világ magyarsága körében;

– megőrizni és felújítani a magyar játék-, híradó-, dokumentum- és animációs filmeket, megőrizni és gondozni az egyetemes filmtörténet értékeit;

– hozzájárulni az alkotó munka feltételeinek megteremtéséhez;

– elősegíteni a magyar mozgóképszakma érdekeinek képviseletét és a mozgóképszakma képviselőinek részvételét a hazai és a nemzetközi közélet fórumain, fesztiválokon;

– közreműködni a mozgóképszakma képzésében és a tudományos kutatásban, a filmszaksajtó és a filmes szakirodalom kiadásában; kezdeményezni, hogy az oktatásban a mozgókép nagyobb szerepet kapjon;

– elősegíteni a mozgókép-művészet állandó megújítását célzó kísérleteket, a fiatalok pályakezdését és képzését;

– figyelemmel kísérni a mozgóképkultúra infrastruktúráját érintő technológiai újításokat, közreműködni a műszaki fejlesztéssel kapcsolatos információk terjesztésében;

– szolgáltatásként kialakítani és működtetni a magyar mozgóképszakma információs rendszerét;

– kezdeményezni és részt venni a mozgóképszakma egészét vagy egyes szektorait átfogóan érintő jogalkotásban;

– kezdeményezni és elősegíteni az országos és a helyi televíziók és a filmszakma együttműködését a gyártás, a terjesztés, valamint a szakmai érdek- és értékvédelem területén;

– vállalkozási tevékenységet kezdeményezni a szakmai tevékenység anyagi bázisának javítása érdekében;

– a Magyar Mozgókép Alapítvány támogatásban részesítheti a film- és videóművészeti értékek létrehozásában és terjesztésében résztvevő jogi személyeket, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeteket, valamint természetes személyeket.

 

Budapest, 1991. április 24.

Művelődési És Közoktatási

Minisztérium

Film És Videó Főosztály


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1991/06 03. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4132