|
Év
1981/január
|
FILMSZEMLE
Csala Károly: Magyar film, egy évtized fordulóján A Játékfilmszemle elé
Veress József: Mi a siker, mi a bukás? Magyar film – itthon 1980-ban
N. N.: 1979–1980 magyar filmjeinek látogató-számai
N. N.: Számok, tények, vélemények Magyar filmek külföldön 1980-ban
N. N.: A Hungarofilm levelezéséből
N. N.: Játékfilmdíjak 1980
N. N.: Külföldi lapok – magyar filmekről
Almási Miklós: Hozott anyagból Boldog születésnapot, Marilyn!
Berkes Erzsébet: Finnugor holtomiglan
Zsugán István: Egy karakter története Beszélgetés Szabó Istvánnal
Czigány György: Filmről, zenéről Beszélgetés Gaál István filmrendezővel és Szőllősy András zeneszerzővel
Matos Lajos: Horror vacui A nyolcadik utas: a Halál
N. N.: „Filmalkotói Társulást hozunk létre”
Rubanova Irina: Néva-parti vallomások A leningrádi filmiskoláról
LÁTTUK MÉG
Schéry András: Forgalmi dugó
Csala Károly: Reggeli vizit után
Kemény György: Kérek egy elefántot
Hegedűs Tibor: Fekete-fehér – színesben
Harmat György: Csapda az erdőben
Zilahi Judit: Lövések holdfényben
Dániel Ferenc: Szakadék szélén
Palugyai István: Vér a síneken
Schéry András: Start két keréken
A. Kovács Miklós: A cárlány és a hét dalia
Ambrus Katalin: Ketten a lakókocsiban
Báron György: Az első áldozás
TELEVÍZÓ
Hegyi Gyula: Túl a televízió gyermekkorán Beszélgetés Liszkay Tamással, a televízió drámai főosztályának vezetőjével
Bor Ambrus: Keresi, keresi, nem leli... Van neki? Sítúdió ’80
Mészáros Tamás: „Félreéltem én...” Jegor Bulicsov
Nógrádi Gábor: Videózunk, videózgatunk 3.
Gyárfás Endre: Oktatás vagy/és revü? Egy forgatókönyvíró jegyzetei
TÉVÉMOZI
Karcsai Kulcsár István: Hívj a messzeségbe!
Karcsai Kulcsár István: Babaház
Karcsai Kulcsár István: Mamma Róma
KÖNYV
Szőnyi Klára: Szó és kép Nemeskürty István filmtörténete németül
Pánczél György: Egyveleg
KRÓNIKA
A szerkesztőség : Az év játéka
|
|
|
|
|
|
|
DVDAz idegenGéczi Zoltán
The Foreigner – amerikai–brit–kínai, 2017. Rendezte: Martin Campbell. Szereplők: Jackie Chan, Katie Leung, Pierce Brosnan. Forgalmazó: ADS Service. 113 perc. Martin Campbell kophatatlan
érdemekkel bíró rendező: kétszer hozta vissza a klinikai halál méltatlan
állapotából a James Bond-sorozatot (Aranyszem,
1995; Casino Royale, 2006), ő jegyzi
a széria újkori történetének legkiválóbb tételeit, mert érti és érzi a figurát,
neoklasszikus stílusa pedig tökéletesen illeszkedik a 007-es ügynök lélektani
profiljához. Az idegen józanon
szabott 113 percében tizenöt év elteltével rehabilitálja kedvenc Bondját,
Pierce Brosnant, a kínai befektetők kedvében járva társítva őt össze Jackie
Channel ezen lineáris szerkezetű, elegánsan puritán, intelligens és intenzív
moziban. A forgatókönyv bosszútörténetként kerül értékesítésre, de a kész műben
Brosnan szenvtelen karizmájának és a kimért, precíz kameramunkának köszönhetően
az 1970-es években forgatott politikai thrillerek letisztult, hűvös hangulata
dominál, holott Jackie Chan akárhány évesen is hajmeresztő dolgokra képes,
amely képességek közé ez alkalommal a szerepjátszás is beleértendő. Öröm látni,
hogy a kínai filmipar élő legendájára rendes színészként is számított, sőt
épített a rendező, a koros akcióhős pedig elragadó természetességgel hozza a
hallgatag és félszeg, súlyosan traumatizált, mégis könyörtelenül céltudatos, a
kétségbeesés végső stációiba aláereszkedő kisembert. A kemény és megkeseredett
férfiak életre-halálra menő játszmája nem csupán akciófilmként, de drámaként is
remekül funkcionál, Campbell stílusa pedig önmagában is komoly értéket képvisel
a kortárs filmezés világában, ugyanakkor a James Bond franchise jelen
helyzetének ismeretében az a nyugtalanító érzése támadhat a nézőnek, miszerint
mégis jobban jártunk volna, ha a rendező a producerek szavára hallgatva kitart
a 007-filmek mellett.
Extrák:
Nincsenek.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|