|
Év
1981/január
|
FILMSZEMLE
Csala Károly: Magyar film, egy évtized fordulóján A Játékfilmszemle elé
Veress József: Mi a siker, mi a bukás? Magyar film – itthon 1980-ban
N. N.: 1979–1980 magyar filmjeinek látogató-számai
N. N.: Számok, tények, vélemények Magyar filmek külföldön 1980-ban
N. N.: A Hungarofilm levelezéséből
N. N.: Játékfilmdíjak 1980
N. N.: Külföldi lapok – magyar filmekről
Almási Miklós: Hozott anyagból Boldog születésnapot, Marilyn!
Berkes Erzsébet: Finnugor holtomiglan
Zsugán István: Egy karakter története Beszélgetés Szabó Istvánnal
Czigány György: Filmről, zenéről Beszélgetés Gaál István filmrendezővel és Szőllősy András zeneszerzővel
Matos Lajos: Horror vacui A nyolcadik utas: a Halál
N. N.: „Filmalkotói Társulást hozunk létre”
Rubanova Irina: Néva-parti vallomások A leningrádi filmiskoláról
LÁTTUK MÉG
Schéry András: Forgalmi dugó
Csala Károly: Reggeli vizit után
Kemény György: Kérek egy elefántot
Hegedűs Tibor: Fekete-fehér – színesben
Harmat György: Csapda az erdőben
Zilahi Judit: Lövések holdfényben
Dániel Ferenc: Szakadék szélén
Palugyai István: Vér a síneken
Schéry András: Start két keréken
A. Kovács Miklós: A cárlány és a hét dalia
Ambrus Katalin: Ketten a lakókocsiban
Báron György: Az első áldozás
TELEVÍZÓ
Hegyi Gyula: Túl a televízió gyermekkorán Beszélgetés Liszkay Tamással, a televízió drámai főosztályának vezetőjével
Bor Ambrus: Keresi, keresi, nem leli... Van neki? Sítúdió ’80
Mészáros Tamás: „Félreéltem én...” Jegor Bulicsov
Nógrádi Gábor: Videózunk, videózgatunk 3.
Gyárfás Endre: Oktatás vagy/és revü? Egy forgatókönyvíró jegyzetei
TÉVÉMOZI
Karcsai Kulcsár István: Hívj a messzeségbe!
Karcsai Kulcsár István: Babaház
Karcsai Kulcsár István: Mamma Róma
KÖNYV
Szőnyi Klára: Szó és kép Nemeskürty István filmtörténete németül
Pánczél György: Egyveleg
KRÓNIKA
A szerkesztőség : Az év játéka
|
|
|
|
|
|
|
MoziA széfRoboz Gábor
The Vault – amerikai, 2017. Rendezte: Dan Bush. Írta: Dan Bush és Conal Byrne. Kép: Andrew Shulkind. Zene: Shaun Drew. Szereplők: Taryn Manning (Vee Dillon), Francesca Eastwood (Leah Dillon), Scott Haze (Michael Dillon), James Franco (Ed Maas). Gyártó: Redwire Pictures. Forgalmazó: ADS Service Kft. Szinkronizált. 91 perc. Elvben nagyon is eseményszámba megy, hogy
heist-horror kerül a magyar mozikba – egyúttal, furcsamód, rögtön az HBO-ra is
–, A széf azokat legalábbis könnyen
felcsigázhatja pofonegyszerű alapkoncepciójával, akiket egy éjféli
mozi-hangulatú vetítés ígérete alapvetően örömmel tölt el. A precízen másfél
órára kalibrált film nyitásában két elhidegült lánytestvér egy bűnözőcsapatot
irányítva betör egy bankba, hogy pénzt szerezzenek a szintén velük dolgozó,
bajba került öccsüknek. A mérsékelten profi bagázst a legnagyobb meglepetés
akkor éri, amikor szembesülnek vele, hogy az épület alagsora nem csak egy
széfet rejt: a sötétben ráérősen gyülekező, de annál agresszívebb rémségek is
vannak.
A lassan tizenöt éve
filmező Dan Bush (A jel) eddig is
leginkább kisköltségvetésű high-concept műfajfilmekkel próbált betörni a
köztudatba, de teljesen kizárt, hogy egy tehetségekre vadászó producer épp a
legfrissebb produkciója alapján látja meg benne a szűkös büdzsével is
leleményesen gazdálkodó rendezőt. Az idei film egyedüli bravúrja az, hogy hiába
játszódik végig egy zárt helyszínen, és hiába skiccel fel legalább féltucat
aktív szereplőt, egyetlen épkézláb karaktert vagy párbeszédet sem képes
felmutatni, és nehéz lenne a színészeket hibáztatni azért, hogy legfeljebb két
arckifejezés váltogatásával estek túl a forgatáson. Bush az in medias res
kezdéssel nagyon hamar kiöli a valódi feszültséget a heistból, a horrorhoz
pedig messze nem ért annyira, hogy élelmes filmnyelvi fogásokkal ellensúlyozza
a pénzhiányt, ahhoz viszont már nem elég amatőr, hogy A széf az elejétől a végéig kínosan szórakoztató legyen.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|