|
Év
1981/január
|
FILMSZEMLE
Csala Károly: Magyar film, egy évtized fordulóján A Játékfilmszemle elé
Veress József: Mi a siker, mi a bukás? Magyar film – itthon 1980-ban
N. N.: 1979–1980 magyar filmjeinek látogató-számai
N. N.: Számok, tények, vélemények Magyar filmek külföldön 1980-ban
N. N.: A Hungarofilm levelezéséből
N. N.: Játékfilmdíjak 1980
N. N.: Külföldi lapok – magyar filmekről
Almási Miklós: Hozott anyagból Boldog születésnapot, Marilyn!
Berkes Erzsébet: Finnugor holtomiglan
Zsugán István: Egy karakter története Beszélgetés Szabó Istvánnal
Czigány György: Filmről, zenéről Beszélgetés Gaál István filmrendezővel és Szőllősy András zeneszerzővel
Matos Lajos: Horror vacui A nyolcadik utas: a Halál
N. N.: „Filmalkotói Társulást hozunk létre”
Rubanova Irina: Néva-parti vallomások A leningrádi filmiskoláról
LÁTTUK MÉG
Schéry András: Forgalmi dugó
Csala Károly: Reggeli vizit után
Kemény György: Kérek egy elefántot
Hegedűs Tibor: Fekete-fehér – színesben
Harmat György: Csapda az erdőben
Zilahi Judit: Lövések holdfényben
Dániel Ferenc: Szakadék szélén
Palugyai István: Vér a síneken
Schéry András: Start két keréken
A. Kovács Miklós: A cárlány és a hét dalia
Ambrus Katalin: Ketten a lakókocsiban
Báron György: Az első áldozás
TELEVÍZÓ
Hegyi Gyula: Túl a televízió gyermekkorán Beszélgetés Liszkay Tamással, a televízió drámai főosztályának vezetőjével
Bor Ambrus: Keresi, keresi, nem leli... Van neki? Sítúdió ’80
Mészáros Tamás: „Félreéltem én...” Jegor Bulicsov
Nógrádi Gábor: Videózunk, videózgatunk 3.
Gyárfás Endre: Oktatás vagy/és revü? Egy forgatókönyvíró jegyzetei
TÉVÉMOZI
Karcsai Kulcsár István: Hívj a messzeségbe!
Karcsai Kulcsár István: Babaház
Karcsai Kulcsár István: Mamma Róma
KÖNYV
Szőnyi Klára: Szó és kép Nemeskürty István filmtörténete németül
Pánczél György: Egyveleg
KRÓNIKA
A szerkesztőség : Az év játéka
|
|
|
|
|
|
|
DVDA sas és a sárkányGéczi Zoltán
Tian jiang xiong
shi/Dragon Blade – kínai, 2015. Rendezte: Daniel Lee. Szereplők: Jackie Chan,
John Cusack, Adrian Brody, Peng Lin. Forgalmazó: Gamma Home Entertainment. 127
perc.
Különös hibrid Daniel
Lee filmje: a szakmai képességeit egyébiránt már számos alkalommal bizonyított
rendező (14 Blades, Three Kingdoms) ezúttal egy kelet-nyugat
történelmi crossover-eposzt készített, amelyhez nemzetközi sztárgárdát (Jackie
Chan, John Cusack, Adrian Brody) szerződtettek a kínai producerek. A messze
keletre vetődött római légió és a Selyemút felügyeletével megbízott katonai
helyőrség története az író–rendező szándéka szerint a testvériségről, a
kultúrákon és politikai érdekeken felülemelkedő emberségről és hősiességről
zeng ódát, ám a dermesztően alulírt, a bugyutaságig egyszerű dramaturgiai
megoldásokkal és sükebóka dialógusokkal terhelt forgatókönyv gyilkos béklyóként
fojtja meg a mozit. A roskatag cselekményt sűrűn tagoló harci jelenetek voltaképpen
gondosan koreografált, gyors, dinamikus, sőt, megkockáztatom: a homlokegyenest
különböző fegyverzetekből és harcmodorokból adódóan akár eredetinek is
nevezhető összecsapások, a nézőben mégis kétségek ébrednek; John Cusack és
Adrian Brody személyétől, színészi karakterétől szembeszökően idegen a
harcedzett római kardforgatók szerepe, Jackie Chan pedig, és ezt időszerű volna
végre belátni, menthetetlenül kiöregedett az ilyesféle karakterekből. Eme
disszonanciát a kínai harcművészeti filmek új hullámára jellemző módon
kimunkált díszletek, a nívós operatőri munka vagy a színvonalas vágás sem
oldhatja fel – aligha véletlen, hogy a nyugati filmforgalmazásban
elhanyagolhatóan csekély bevételekre tett szert A sas és a sárkány, miközben a kínai piacon kirívóan magas, 121
millió dolláros bevételt fiadzott.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 20 átlag: 5.15 |
|
|
|
|