|
Év
1981/január
|
FILMSZEMLE
Csala Károly: Magyar film, egy évtized fordulóján A Játékfilmszemle elé
Veress József: Mi a siker, mi a bukás? Magyar film – itthon 1980-ban
N. N.: 1979–1980 magyar filmjeinek látogató-számai
N. N.: Számok, tények, vélemények Magyar filmek külföldön 1980-ban
N. N.: A Hungarofilm levelezéséből
N. N.: Játékfilmdíjak 1980
N. N.: Külföldi lapok – magyar filmekről
Almási Miklós: Hozott anyagból Boldog születésnapot, Marilyn!
Berkes Erzsébet: Finnugor holtomiglan
Zsugán István: Egy karakter története Beszélgetés Szabó Istvánnal
Czigány György: Filmről, zenéről Beszélgetés Gaál István filmrendezővel és Szőllősy András zeneszerzővel
Matos Lajos: Horror vacui A nyolcadik utas: a Halál
N. N.: „Filmalkotói Társulást hozunk létre”
Rubanova Irina: Néva-parti vallomások A leningrádi filmiskoláról
LÁTTUK MÉG
Schéry András: Forgalmi dugó
Csala Károly: Reggeli vizit után
Kemény György: Kérek egy elefántot
Hegedűs Tibor: Fekete-fehér – színesben
Harmat György: Csapda az erdőben
Zilahi Judit: Lövések holdfényben
Dániel Ferenc: Szakadék szélén
Palugyai István: Vér a síneken
Schéry András: Start két keréken
A. Kovács Miklós: A cárlány és a hét dalia
Ambrus Katalin: Ketten a lakókocsiban
Báron György: Az első áldozás
TELEVÍZÓ
Hegyi Gyula: Túl a televízió gyermekkorán Beszélgetés Liszkay Tamással, a televízió drámai főosztályának vezetőjével
Bor Ambrus: Keresi, keresi, nem leli... Van neki? Sítúdió ’80
Mészáros Tamás: „Félreéltem én...” Jegor Bulicsov
Nógrádi Gábor: Videózunk, videózgatunk 3.
Gyárfás Endre: Oktatás vagy/és revü? Egy forgatókönyvíró jegyzetei
TÉVÉMOZI
Karcsai Kulcsár István: Hívj a messzeségbe!
Karcsai Kulcsár István: Babaház
Karcsai Kulcsár István: Mamma Róma
KÖNYV
Szőnyi Klára: Szó és kép Nemeskürty István filmtörténete németül
Pánczél György: Egyveleg
KRÓNIKA
A szerkesztőség : Az év játéka
|
|
|
|
|
|
|
MoziAngyali szemekNagy V. Gergő
The Face of an Angel –
brit, 2014. Rendezte: Michael Winterbottom. Szereplők: Daniel Brühl, Kate
Beckinsale, Cara Delevingne. Forgalmazó: ADS Service. 97 perc.
Ismerjük ezt a trükköt:
a témáját megragadni képtelen művész jobb híján arról készít filmet, ahogy
küszködik. A betegesen termékeny Michael Winterbottom ezt a kétes szavatosságú
mutatványt vezeti elő a legutóbbi munkájában. A bűnügyi izgalmakkal kecsegtető
cselekmény egy megroppant önbizalmú rendezőről mesél, aki a 2007-ben brutálisan
meggyilkolt angol diáklány, Meredith Kercher nagy nyilvánosságot kapott ügyéből
igyekszik játékfilmet készíteni – szóval ugyanazt csinálja, mint feltehetően
Winterbottom a film forgatása előtt. A rendező alteregója (Daniel Brühl) egyre
csak Perugiában császkál, máskor fojtott dühvel figyeli a tabloid újságírók szenzációéhségét,
vagy kislányával skype-olgat, de leginkább a megfelelő nézőpontot keresi a
gyilkossági ügyhöz – viszont az Istennek se találja meg. Merthogy az Erasmusos
cserediákok könnyű drogokban és orgiákban gazdag életvilágát Dante Isteni színjátékával közös nevezőre
hozni – hát ez minden, csak nem egy megvilágító nézőpont. És hiába bukik el a
főhős Angyali szemek című filmterve,
ha egyszer mi mégis az Angyali szemek
című filmet látjuk: feszült mystery thriller helyett enervált drámát a művészi
krízisről, amelyben kedvetlenül odakent jelenetek, keresett Dante-utalások és
idétlen álombetétek (az egyikben egy Troma-filmbe illő CGI-szörny pusztít)
sorjáznak, a főszereplő és dekoratív újságírótársa (Kate Beckinsale)
kellemetlen zavarban markolásszák egymást, és minden jószándék dacára sem
sikerül Meredith Kercernek méltó emléket, a jól ismert ügyről pedig bármi
eredetit állítani. Winterbottom mélyen önreflektív, de hervasztóan lapos filmet
forgatott: talán jobban járt volna, ha a producerek őt is kirúgják, mint ahogy
nyámnyila hősét a film zárlatában.
Extrák: Semmi
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 19 átlag: 4 |
|
|
|
|