|
Év
1981/január
|
FILMSZEMLE
Csala Károly: Magyar film, egy évtized fordulóján A Játékfilmszemle elé
Veress József: Mi a siker, mi a bukás? Magyar film – itthon 1980-ban
N. N.: 1979–1980 magyar filmjeinek látogató-számai
N. N.: Számok, tények, vélemények Magyar filmek külföldön 1980-ban
N. N.: A Hungarofilm levelezéséből
N. N.: Játékfilmdíjak 1980
N. N.: Külföldi lapok – magyar filmekről
Almási Miklós: Hozott anyagból Boldog születésnapot, Marilyn!
Berkes Erzsébet: Finnugor holtomiglan
Zsugán István: Egy karakter története Beszélgetés Szabó Istvánnal
Czigány György: Filmről, zenéről Beszélgetés Gaál István filmrendezővel és Szőllősy András zeneszerzővel
Matos Lajos: Horror vacui A nyolcadik utas: a Halál
N. N.: „Filmalkotói Társulást hozunk létre”
Rubanova Irina: Néva-parti vallomások A leningrádi filmiskoláról
LÁTTUK MÉG
Schéry András: Forgalmi dugó
Csala Károly: Reggeli vizit után
Kemény György: Kérek egy elefántot
Hegedűs Tibor: Fekete-fehér – színesben
Harmat György: Csapda az erdőben
Zilahi Judit: Lövések holdfényben
Dániel Ferenc: Szakadék szélén
Palugyai István: Vér a síneken
Schéry András: Start két keréken
A. Kovács Miklós: A cárlány és a hét dalia
Ambrus Katalin: Ketten a lakókocsiban
Báron György: Az első áldozás
TELEVÍZÓ
Hegyi Gyula: Túl a televízió gyermekkorán Beszélgetés Liszkay Tamással, a televízió drámai főosztályának vezetőjével
Bor Ambrus: Keresi, keresi, nem leli... Van neki? Sítúdió ’80
Mészáros Tamás: „Félreéltem én...” Jegor Bulicsov
Nógrádi Gábor: Videózunk, videózgatunk 3.
Gyárfás Endre: Oktatás vagy/és revü? Egy forgatókönyvíró jegyzetei
TÉVÉMOZI
Karcsai Kulcsár István: Hívj a messzeségbe!
Karcsai Kulcsár István: Babaház
Karcsai Kulcsár István: Mamma Róma
KÖNYV
Szőnyi Klára: Szó és kép Nemeskürty István filmtörténete németül
Pánczél György: Egyveleg
KRÓNIKA
A szerkesztőség : Az év játéka
|
|
|
|
|
|
|
DVDKóser játszmaTosoki Gyula
Holy Rollers – amerikai, 2010. Rendezte: Kevin Asch. Szereplők: Jesse Eisenberg, Justin Bartha, Ari Graynor. Forgalmazó: Budapest Film. 85 perc. A kilencvenes évek végén New Yorkban felgöngyölítettek egy extasyban utazó, méretes kábítószer-hálózatot, melynek az volt a különlegessége, hogy Hollandia és az Egyesült Államok között ingázó drogfutárjai jobbára ortodox amerikai zsidók voltak. A debütáns Kevin Asch rendezõ ennek az ügynek járt utána, filmje középpontjába egy jó szándékú, de idõvel a bûn vonzásába kerülõ fiatal zsidó fiút helyezve. A Kóser játszma elsõ fele kifejezetten érdekes, a karakterek és a külsõ szemlélõ számára ismeretlen miliõ ugyanis sokat ígér, ráadásul a fõszerepet adó Jesse Eisenberg (a Social Networkben õ játszotta Mark Zuckerberget) jelenléte is imponáló. Idõvel azonban mindez megváltozik, és Sam lecsúszásának beindulásával párhuzamosan a film színvonala is zuhanórepülésbe kezd. Afféle közhelyszótárra alakul a mese, a legtöbb pillanata a hasonló leépülés-történetekbõl untig ismert klisékbõl áll össze (kitaszíttatás a családból; a régi barátok elvesztése; a fõnök nõjének csábítása stb.). Pedig a rendezõ több utat is választhatna ahhoz, hogy a munkája izgalmasságát megtartsa, sõt növelje: a bûnügyi szál erõsítésével a thriller felé vezethetné, míg a fõszereplõ belsõ konfliktusának kibontásával a dráma irányába kormányozhatná a filmet. Sajnos egyiket sem teszi, ehelyett érdektelenségbe futtatja mûvét.
Extrák: Nincsenek.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 795 átlag: 5.39 |
|
|
|
|