KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/szeptember
• Csala Károly: Az edző és csapata Filmstúdiók: számvetés és önértékelés IV. Beszélgetés Nemeskürty Istvánnal
• Bán Róbert: Rényi Tamás (1929–1980)
• Galsai Pongrác: Kettő és még egy Kosztolányi Színes tintákról álmodom
• Váncsa István: Tengerre, magyar! Naplemente délben
• Koltai Ágnes: A filmszociográfia vonzásában Beszélgetés Gulyás Gyulával és Gulyás Jánossal
• Almási Miklós: Sóder –mennykő helyett Hálózat
• Csurka István: Vértelenül Hidegvérrel
FESZTIVÁL
• Schéry András: Régi óra lassan jár Jegyzetek a svájci filmhétről
• N. N.: A Svájci Filmhét bemutatói

• Székely Gabriella: Miért sikerül a lengyel filmeseknek? Beszélgetés Krzysztof Kie¶lowskival
• Zalán Vince: Tovább szól a bádogdob Új nyugatnémet filmekről
• N. N.: Elsőfilmes rendezők az NSzK-ban
FESZTIVÁL
• Matos Lajos: A jövő – egyenes adásban Trieszt

• Zsugán István: Stockholmból nézve... Budapesti beszélgetés Herskó Jánossal
LÁTTUK MÉG
• Báron György: Dicsőségre ítélve
• Harmat György: Bosszúvágy
• Szendi Gábor: A Szentév
• Hegedűs Tibor: Negyedik fázis
• Bende Monika: Pisztrángok
• Hegyi Gyula: Az örökbefogadott lány
• Loránd Gábor: Pénektől hétfőig
• Koltai Ágnes: Cserebere
• Barabás Judit: Mégis meglátod az eget
• Hegedűs Tibor: Mondd, hogy mindent megteszel értem
• Zilahi Judit: Tűz a fűben
• Urbán Mária: Az 51-es dosszié
TELEVÍZÓ
• Bojár Iván: Képzőművészet és képernyő Beszélgetés D. Fehér Zsuzsával
• Bársony Éva: Mercedes a rollervrsenyen Beszélgetés Gaál Istvánnal
• Lukácsy Sándor: A besúgó antropológiája Páskándi Géza: Vendégség
• Bikácsy Gergely: Sakálok A Danton-ügy
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Eladó kísértet
• Karcsai Kulcsár István: A méhkirálynő
• Karcsai Kulcsár István: Makra
KÖNYV
• Bárdos Judit: Barabas: Dovzsenko
• Zalán Vince: A forgatókönyvíró visszatér
POSTA
• Avar János: Cronkite-kiigazítás Olvasói levél
• Reinecke Hubert: Apróbb hibák Olvasói levél

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Éjszakai játék

Tüske Zsuzsanna

Game Night – amerikai, 2018. Rendezte: Jonathan Goldstein és John Francis Daley. Írta: Mark Perez. Kép: Barry Peterson. Zene: Cliff Martinez. Szereplők: Jason Bateman (Max), Rachel McAdams (Annie), Kyle Chandler (Brooks), Billy Magnuse (Ryan), Kylie Bunbury (Michelle). Gyártó: Aggregate Films / Davis Entertainment / New Line Cinema. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 100 perc.

 

A többszöri fogyasztásra is ajánlható Förtelmes Főnökök-filmek írópárosa legújabb munkájával, az Éjszakai játékkal egyenesen megnemesíti a „lakossági vígjáték” fogalmát – intellektuális próbatételre épülő, kompakt bűnügyi szállal, frappáns csavarokkal ellátott, váratlanul könnyed és jóleső humorú komédiájuk kellemes meglepetés. Az egyetlen éjszaka alatt lezajló flúgos futam főszereplői egy csapat társasjátékbolond jóbarát, középpontban az igazi megszállott párossal, Max-szel és Annie-vel, akiknek életét Max bátyja, a pökhendi nagymenő, Brooks keseríti meg. Az öccsét örök versengésbe kényszerítő alfahím egy este új kihívás elé állítja a társasozó csipet-csapatot: a tál rágcsa és szolíd Activity helyett egy fiktív emberrablási ügy megoldása vár rájuk – főként az elnyomott, kisöccs-komplexusoktól vergődő Maxre.

A forgatókönyv írópárosa meglehetősen önreflexíven viszonyul saját hőseihez: John Francis Daley és Jonathan Goldstein filmek iránti rajongása igen hasonló a szereplők játékőrületéhez, mint ez az első Förtelmes-darabból is kiderült, ahol az Idegenek a vonaton gyilkosságcseréjét ötvözik számtalan filmes idézettel Keresztapától a Good Will Huntingig. Az Éjszakai játék alaphelyzetével ezúttal egy kortárs nagymestert, David Finchert idézik: az immár szerzői kézjegynek tekinthető, egyszerre elnyomó cselszövő és áldozat szerepben feltűnő (förtelmes) főnök figura a Játsz/ma manipulátor öccs-karakterével olvad össze, aki szintén egy rázós éjszakai próbatétellel lepi meg testvérét. A zárt helyiségekből való szökés és az időkorlátos szerkezet a klausztrofób hangulatú Pánikszobára gondol vissza szellemes hangulatban, sőt konrét motívumok formájában a karcos-klasszikus Harcosok klubja is beköszön. Az ötletesen és gondosan összeválogatott elemeknek és az és igazán szerethető geek-figuráknak köszönhetően a végeredmény egy izgalmas és csillogó humorú egyéjszakás jutalom-játék.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/04 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13650