KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/augusztus
• Fekete Sándor: Krisztus nem állt meg Ebolinál Élménybeszámoló Francesco Rosi filmjéről
• Bikácsy Gergely: A bennszülöttek Két mondat a félmúltról (A téglafal mögött – Philemon és Baucis)
• Lukácsy Sándor: Ilyen van – ilyen nincs
• Göncz Árpád: Az erény védelmében Joseph Andrews
• Váncsa István: Az utolsó gyógypedagógus
• Takács Ferenc: Az amerikai álom nyomában Elia Kazan
• N. N.: Elia Kazan filmjei
FESZTIVÁL
• Csala Károly: Egy filmfüzér illúziója, avagy az élmények egyensúlya Karlovy Vary
• Bikácsy Gergely: Megfáradt sárkányok Krakkó

• Bajor Nagy Ernő: Művészfilmhez nem kell rendőr Moziról a telepen
• Székely András: Díszletek és tervezők
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Szovjet filmek parádéja Pesaro
LÁTTUK MÉG
• Bende Monika: Walt Disney állatbirodalma
• Dávid Tibor: A katona és az elefánt
• Létay Vera: Szerelem szieszta idején
• Tótisz András: Éjszakai csendben
• Veress József: Mentolos ital
• Béresi Csilla: Egy furcsa asszony
• Gyárfás Péter: A biztosan ölő sárkánylady
• Koltai Ágnes: A kétdimenziós gyilkos
• Harmat György: Sabine
• Veress József: Szergij atya
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Köznapi drámák – és megint Stravinsky Prága
• Hegyi Gyula: Vissza a képernyőre Veszprém
• Berkes Erzsébet: Hová lettek a griffmadarak? Névnap
• Róbert László: Huszonnégy millió készülék Jegyzetek a japán tévé ürügyén
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Tévémozi
KÖNYV
• Veress József: Suksinról, múltidőben
LÁTTUK MÉG
• Ungvári Tamás: Szár egy megváltozott világban
POSTA
• Veress József: Két korrekció a Höllering-nekrológhoz Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Ábel Péter: Két korrekció a Höllering-nekrológhoz Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Korompai János: Stúdióértékelés avagy kritikusi önkritika? Olvasói levél – Szerkesztői válasz

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Joseph Losey filmjei

N. N.

1909. január 14-én született La Crosse-ban [Wisconsin]. Tizenhat éves korában az orvostudományokkal kezd foglalkozni, de néhány év múlva abbahagyja, és a színház felé fordul. 1939-ig csak színházzal foglalkozik.

 

1948: The Boy with Green Hair (A zöld hajú fiú).

1950: The Lawless (A törvénytelenség).

1951: The Prowler (A csavargó);

The Big Night (A nagy éjszaka).

1952: Imbarco a mezzanotte (Stranger on the Prowl) (Egy idegen a portyán) – Andrea Forzano néven.

1954: The Sleeping Tiger (Az alvó tigris) – Victor Hanbury néven.

1956: The Intimate Stranger (A bensőséges idegen).

1957: Time without Pity (Könyörtelen idő);

The Gipsy and the Gentleman (A cigány és az úr).

1959: Blind Date (USA: Chance meeting) (Elmaradt találkozás).

1960: The Criminal (USA: The concrotet jungle) (A bűnöző).

1962: The Damned (USA: These Are the Damned) (A kárhozottak).

1963: The servant (Az inas).

1964: King and Country (A királyért és a hazáért).

1966: Modesty Blaise.

1967: Accident (A baleset).

1968: Boom;

Secret Ceremony (Titkos szertartás).

1970: Figures In a Landscape (Alakok egy tájban);

The Go-Between (A közvetítő).

1972: The Assassination of Trotsky (L’ assasinat de Trotski) (Trockij meggyilkolása).

1973: A Doll’s House (Malson de pouplée) (Babaház).

1974: Galileo.

1975: The Romantic English Woman (Una anglaise romantique) (Egy romantikus angol nő).

1976: Mr. Klein (Klein úr).

1978: Les Routes du Sud (Déli utak).


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/11 16. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7656