KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/augusztus
• Fekete Sándor: Krisztus nem állt meg Ebolinál Élménybeszámoló Francesco Rosi filmjéről
• Bikácsy Gergely: A bennszülöttek Két mondat a félmúltról (A téglafal mögött – Philemon és Baucis)
• Lukácsy Sándor: Ilyen van – ilyen nincs
• Göncz Árpád: Az erény védelmében Joseph Andrews
• Váncsa István: Az utolsó gyógypedagógus
• Takács Ferenc: Az amerikai álom nyomában Elia Kazan
• N. N.: Elia Kazan filmjei
FESZTIVÁL
• Csala Károly: Egy filmfüzér illúziója, avagy az élmények egyensúlya Karlovy Vary
• Bikácsy Gergely: Megfáradt sárkányok Krakkó

• Bajor Nagy Ernő: Művészfilmhez nem kell rendőr Moziról a telepen
• Székely András: Díszletek és tervezők
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Szovjet filmek parádéja Pesaro
LÁTTUK MÉG
• Bende Monika: Walt Disney állatbirodalma
• Dávid Tibor: A katona és az elefánt
• Létay Vera: Szerelem szieszta idején
• Tótisz András: Éjszakai csendben
• Veress József: Mentolos ital
• Béresi Csilla: Egy furcsa asszony
• Gyárfás Péter: A biztosan ölő sárkánylady
• Koltai Ágnes: A kétdimenziós gyilkos
• Harmat György: Sabine
• Veress József: Szergij atya
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Köznapi drámák – és megint Stravinsky Prága
• Hegyi Gyula: Vissza a képernyőre Veszprém
• Berkes Erzsébet: Hová lettek a griffmadarak? Névnap
• Róbert László: Huszonnégy millió készülék Jegyzetek a japán tévé ürügyén
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Tévémozi
KÖNYV
• Veress József: Suksinról, múltidőben
LÁTTUK MÉG
• Ungvári Tamás: Szár egy megváltozott világban
POSTA
• Veress József: Két korrekció a Höllering-nekrológhoz Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Ábel Péter: Két korrekció a Höllering-nekrológhoz Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Korompai János: Stúdióértékelés avagy kritikusi önkritika? Olvasói levél – Szerkesztői válasz

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Az ágyúgolyó futam

Hegyi Gyula

 

Filmet természetesen mindenről lehet készíteni: csak profi stáb és türelmes közönség szükségeltetik hozzá. Az ágyúgolyó futam létező és jellegzetesen amerikai autóverseny: a résztvevőknek az egyik óceántól a másikig kell száguldaniuk az országutakon, anélkül, hogy a hivatalos sebességkorlátozás túllépésére bárkitől is engedélyt kapnának. A verseny így nemcsak egymással, a civil forgalommal és a gépkocsi teljesítőképességével, hanem a rend őreivel is folyik – ezért hirdethetik oly amerikai büszkeséggel „illegális” autóversenynek a futamot. Az eddigi rekord egyébként 32 óra 51 perc, Jaguárral érték el, s az 55 mérföld/órában maximált hivatalos sebesség helyett 87 mérföld/órás átlagsebességgel hajszolták keresztül a kocsit két semmiről sem tehető óceán között. A film forgatókönyvének írója, Brock Yates úgy ítélte, hogy a verseny emlékül legalábbis egy filmet megérdemel: hát tett is róla, hogy ez a produkció megszülessen. Ha dokumentumfilmet látnánk, talán tetszene is a dolog: de játékfilmnek, őszintén szólva, kicsit vontatott Az ágyúgolyó futam. Legfeljebb a benne megcsillanó sztárparádé lehet figyelemre méltó annak, aki egyszerre minél több Playboy- és Cosmopolitan-főszereplőt szeretne a vásznon viszontlátni: ajánlom figyelmükbe Bianca Jaggert, a stáblista közepetájáról.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/03 52-53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5886