|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
DVDHatalmas szívKlág Dávid
A Mighty Heart – angol–amerikai, 2007. Rendezte: Michael Winterbottom. Szereplők: Angelina Jolie, Dan Futtermann. Forgalmazó: InterCom. 103 perc.
A Nyugat és a Közel-Kelet összecsapása nem új téma Winterbottom számára: az Ezen a világon és a Guantanamo dokumentarista pokoljárásai már bizonyították, hogy az angol rendező rajta tartja szemét a sokakat foglalkoztató, de a médiában csak nagy általánosságokban tárgyalt aktuálpolitikai témákon, és képes személyes sorstragédiákat faragni akár egy afgán testvérpár kétségbeesett emigrációjából vagy egy maroknyi brit muszlim fogolytábori meghurcoltatásából.
A New York-i oknyomozó újságíró, Daniel Pearl pakisztánbeli sorsa viszont már olyan kapcsolódási pont a közép-ázsiai káoszba, ami elég publicitást kapott ahhoz, hogy a film nagyobb közönséget vonzzon. Egy ilyen „forró” történet legalább egy A-listás színészt kíván – akinek személye felől aztán már Brad Pitt produkciós cége nem hagyott kétséget –, de Winterbottom képes volt megőrizni emberközeli, spontán és rengeteg figyelmet követelő stílusát. Azt a stílust, amit a lepusztult és a kiváltságos környezet kontrasztjainak ábrázolása, valamint a nyugati szemnek ismeretlen arcok, és az igazi erőt sugárzó Angelina Jolie jelenléte még izgalmasabbá tesz. Ráadásul a rendezőnek sikerül elérnie azt, amit a legtöbb filmes elkerülni szeretne: Jolie nem a csúcsa, hanem egyenrangú tagja a rengeteg szereplőt mozgató cselekménynek.
A Hatalmas szív kétségbeesett rendőrfilm egy kaotikus országról és megható dráma a kitartásról. Egyes pillanataiban többet mond el a pakisztáni konfliktusról, mint akármelyik helyszíni jelentés.
Extrák: werkfilm.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1115 átlag: 5.4 |
|
|
|
|