KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/június
• Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
• Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
• Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
• Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
• Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
• Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...

• Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
• Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
• Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
• Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille

• Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
• N. N.: Woody Allen filmjei
• Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
• Robinson David: Mozi-isten Indiában
• Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
• Veress József: Ászja
• Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
• Nagy András: Hajadon feleség
• Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
• Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
• Hegedűs Tibor: A csendestárs
• Schéry András: Világvége közös ágyunkban
• Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
• Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
• Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
• Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
• Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
• Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
• Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
• Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
• Molnár Gál Péter: Szakadék
• Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
• Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
• Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
• Máriássy Judit: Filmszínészek?
• Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
• N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Hatalmas szív

Klág Dávid

A Mighty Heart – angol–amerikai, 2007. Rendezte: Michael Winterbottom. Szereplők: Angelina Jolie, Dan Futtermann. Forgalmazó: InterCom. 103 perc.

 

A Nyugat és a Közel-Kelet összecsapása nem új téma Winterbottom számára: az Ezen a világon és a Guantanamo dokumentarista pokoljárásai már bizonyították, hogy az angol rendező rajta tartja szemét a sokakat foglalkoztató, de a médiában csak nagy általánosságokban tárgyalt aktuálpolitikai témákon, és képes személyes sorstragédiákat faragni akár egy afgán testvérpár kétségbeesett emigrációjából vagy egy maroknyi brit muszlim fogolytábori meghurcoltatásából.

A New York-i oknyomozó újságíró, Daniel Pearl pakisztánbeli sorsa viszont már olyan kapcsolódási pont a közép-ázsiai káoszba, ami elég publicitást kapott ahhoz, hogy a film nagyobb közönséget vonzzon. Egy ilyen „forró” történet legalább egy A-listás színészt kíván – akinek személye felől aztán már Brad Pitt produkciós cége nem hagyott kétséget –, de Winterbottom képes volt megőrizni emberközeli, spontán és rengeteg figyelmet követelő stílusát. Azt a stílust, amit a lepusztult és a kiváltságos környezet kontrasztjainak ábrázolása, valamint a nyugati szemnek ismeretlen arcok, és az igazi erőt sugárzó Angelina Jolie jelenléte még izgalmasabbá tesz. Ráadásul a rendezőnek sikerül elérnie azt, amit a legtöbb filmes elkerülni szeretne: Jolie nem a csúcsa, hanem egyenrangú tagja a rengeteg szereplőt mozgató cselekménynek.

A Hatalmas szív kétségbeesett rendőrfilm egy kaotikus országról és megható dráma a kitartásról. Egyes pillanataiban többet mond el a pakisztáni konfliktusról, mint akármelyik helyszíni jelentés.

Extrák: werkfilm.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/03 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9366