|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
Fritz Lang filmjeiN. N.
1919 |
Halbblut |
(Félvér) |
|
Die Spinnen |
(A pókok) |
|
Der Herr der Liebe |
(A szerelem ura) |
|
Harakiri |
(Harakiri) |
|
Der goldene See |
(Az arany tó) |
|
Das Wandernde Bild |
(A vándorló kép) |
1920 |
Vier um die Frau |
(Négyen egy asszonyért) |
1921 |
Der müde Tod |
(Az éjféli vándor) |
1924 |
Doktor Mabuse |
(Dr. Mabuse, der Spieler) |
1923–1924 |
Nibelungok I–II
Siegfried halála – Kriemhilde bosszúja |
(Die Niebelungen
Siegfrieds Tod – Kriemhilds Rache) |
1926 |
Metropolis |
(Metropolis) |
1927 |
Spione |
(Kémnők) |
1928 |
A Hold asszonya |
(Frau im Mond) |
1931 |
„M” – Egy város keresi a gyilkost |
(M) |
1932 |
Doktor Mabuse végrendelete |
(Das Testament des Dr. Mabuse) |
1933 |
Liliom |
(Liliom) |
1936 |
Téboly |
(Fury) |
1936 |
Csak egyszer élünk |
(You Only Live Once) |
1938 |
You and Me |
(Te és én) |
1940 |
The Return of Frank James |
(Frank James visszatérése) |
1940 |
Western Union |
(Western Union) |
1941 |
Man Hunt |
(Embervadászat) |
1942 |
A hóhér halála |
(Hangmen Also Die) |
1943 |
A rettegés minisztériuma |
(Ministry of Fear) |
1944 |
Nő az ablak mögött |
(The Woman in the Window) |
1945 |
Scarlet Street |
(Vörös utca) |
1946 |
Cloak and Dagger |
(Tőr és köpeny) |
1949 |
House by the River |
(Ház a folyónál) |
1950 |
American Guerrilla in the Philippines |
(Egy amerikai gerilla a Fülöp-szigeteken) |
1952 |
The Blue Gardenia |
(A kék gardénia) |
|
Rancho Notorious |
(Rancho Notorious) |
1953 |
The Big Heat |
(A nagy hőség) |
1954 |
Human Desire |
(Emberi vágy) |
|
Moonfleet |
(Holdvilág) |
1955 |
While the City Sleeps |
(Amíg a város alszik) |
1956 |
A titok az ajtón túl |
(Beyond a Reasonable Doubt) |
1958 |
Der Tiger von Eschnapur |
(A bengáli tigris) |
|
Das Indische Grabmal |
(A hindu síremlék) |
1960 |
Die 1000 Augen des Dr. Mabuse |
(Doktor Mabuse ezer szeme) |
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1342 átlag: 5.57 |
|
|
|
|