KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/június
• Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
• Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
• Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
• Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
• Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
• Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...

• Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
• Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
• Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
• Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille

• Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
• N. N.: Woody Allen filmjei
• Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
• Robinson David: Mozi-isten Indiában
• Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
• Veress József: Ászja
• Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
• Nagy András: Hajadon feleség
• Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
• Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
• Hegedűs Tibor: A csendestárs
• Schéry András: Világvége közös ágyunkban
• Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
• Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
• Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
• Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
• Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
• Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
• Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
• Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
• Molnár Gál Péter: Szakadék
• Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
• Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
• Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
• Máriássy Judit: Filmszínészek?
• Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
• N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Olvasói levél

Erdély Miklós munkássága

Erdély György

Peternák Miklós

 

Tisztelt Szerkesztőség!

 

A Filmvilág 1986/8. számának 32. lapján Életműtöredék címen néhány téves információ jelent meg Erdély Miklós munkásságáról, melyeket helyesbíteni szeretnénk.

1. Erdély Miklósnak soha nem volt életmű-kiállítása, az 1986. április 11-én, Óbudán nyílt kiállításon az elmúlt három évben készített festményeiből egy válogatás, és azok közvetlen előzményeként néhány régebbi grafika, montázs volt látható.

2. Az amszterdami Works and Words fesztiválon akciót mutatott be, Eskaton-Exit for Tibor Hajas címen, és vetítette Álommásolatok című filmjét.

3. New Yorkban a Millenium filmközpontban Álommásolatok című filmjét vetítették. Vonat-út című filmje külföldön csupán az 1985-ös zágrábi zenei biennale kapcsolódó rendezvényén, a Multimédia Központban került bemutatásra.

4. A Rejtett paraméterek (1968), az Antiszempont (1971) és az Új kávézó nyílt a Szamuely utcában (1972) privát produkciók, nem a Balázs Béla Stúdióban készültek.

Tisztelettel:

Erdély György

Peternák Miklós

Budapest, 1986. augusztus 25.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/10 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5715