|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
KrónikaOlvasói levélErdély Miklós munkásságaErdély György
Peternák Miklós
Tisztelt Szerkesztőség!
A Filmvilág 1986/8. számának 32. lapján Életműtöredék címen néhány téves információ jelent meg Erdély Miklós munkásságáról, melyeket helyesbíteni szeretnénk.
1. Erdély Miklósnak soha nem volt életmű-kiállítása, az 1986. április 11-én, Óbudán nyílt kiállításon az elmúlt három évben készített festményeiből egy válogatás, és azok közvetlen előzményeként néhány régebbi grafika, montázs volt látható.
2. Az amszterdami Works and Words fesztiválon akciót mutatott be, Eskaton-Exit for Tibor Hajas címen, és vetítette Álommásolatok című filmjét.
3. New Yorkban a Millenium filmközpontban Álommásolatok című filmjét vetítették. Vonat-út című filmje külföldön csupán az 1985-ös zágrábi zenei biennale kapcsolódó rendezvényén, a Multimédia Központban került bemutatásra.
4. A Rejtett paraméterek (1968), az Antiszempont (1971) és az Új kávézó nyílt a Szamuely utcában (1972) privát produkciók, nem a Balázs Béla Stúdióban készültek.
Tisztelettel:
Erdély György
Peternák Miklós
Budapest, 1986. augusztus 25.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1279 átlag: 5.57 |
|
|
|
|