|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
KrónikaKéptávíróN. N.
Kitano Takeshi elkészítette első amerikai filmprodukcióját. A francia mozikban augusztus végén kezdik vetíteni Brother című jakuza-drámáját, amelyben ezúttal is a rendező játssza a főszerepet: egy véres családi leszámolás egyetlen túlélőjeként Los Angelesbe utazik, hogy megtalálja elveszett testvérbátyját, majd saját kábítószer-csempész bandát alapít. A tizenkét millió dollárból forgatott film az Egyesült Államokban csak jövő évben kerül bemutatásra.
*
Manuel de Oliveira 92 évesen sem pihen. A portugál film doyenje Hazatérek címmel készíti elő új munkáját.
*
2001-ben kezdődik, addig csak az előkészítése folyik annak a grandiózus filmmonstrumnak, amelyet a legmodernebb kompjúter-csúcstechnika latbavetésével készül létrehozni az orosz Dzsanik Fajzijev rendező A farkasvadász címmel. Marija Szemjonova kutyaregénye egyszerre jelenik majd meg mozifilmen, tv-szappanoperában és animációs fantáziában.
*
Befejeződött az új Werner Herzog opus forgatása: az Invincible (Legyőzhetetlen) főhőse Zesha Breitbart zsidó származású kovács, aki a ’30-as években Németország legerősebb emberének vallotta magát. A címszerepet alakító valódi erőemelő-bajnok, Jouko Ahola mellett olyan ismert színészek játszanak, mint Udo Kier, Max Raabe vagy a Hitler csillagjósát alakító Tim Roth.
*
Raul Ruiz Proust után ismét francia klasszikust visz filmre: Jean Giono 1949-es regényéből, az Erős lelkekből forgat. Főszereplője Franciaország új Marianne-modellje, Laetitia Casta lesz.
*
Emir Kusturica videóklipet készített, a mintegy bemelegítésképpen a tervezett nagyfilm – Öt percre ötszáz dollár – előtt. Az Unza unza klipjén a rendező rockegyüttese, a No Smoking zenél.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 953 átlag: 5.63 |
|
|
|
|