KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/június
• Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
• Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
• Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
• Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
• Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
• Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...

• Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
• Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
• Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
• Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille

• Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
• N. N.: Woody Allen filmjei
• Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
• Robinson David: Mozi-isten Indiában
• Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
• Veress József: Ászja
• Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
• Nagy András: Hajadon feleség
• Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
• Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
• Hegedűs Tibor: A csendestárs
• Schéry András: Világvége közös ágyunkban
• Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
• Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
• Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
• Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
• Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
• Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
• Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
• Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
• Molnár Gál Péter: Szakadék
• Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
• Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
• Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
• Máriássy Judit: Filmszínészek?
• Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
• N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Todd Solondz A boldogságtól ordítani (Happiness) rendezője új filmjében is megmarad New Jersey paranoiás belvilágában: a faji, szexuális vagy társadalmi diszkrimináció áldozatairól forgat. Másik terve egy John Watersszel közös crazy film, amelyben megrendeznék egy-egy sokszereplős epizód elejét, majd filmet cserélnének.

 

*

 

René Clément 1960-as Ragyogó napfénye után ismét film készült Patricia Highsmith első Ripley-regényéből: a 2000. év egyik nagy Oscar-esélyesének tartott The Talented Mr. Ripley rendezője Anthony Minghella, Alain Delon egykori címszerepét Matt Damon játssza.

 

*

 

Van, aki szerint a Szellemkutya nem is annyira Jarmusch-film, mint inkább a zenét szerző Wu-Tang Clan óriásklipje. Most mindenesetre maguk a zenészek is filmezésbe fogtak, a Mihaszna élet (Trifle life) főhőse két sikerre áhítozó brooklyni rapper.

 

*

 

Cukamoto Sinyát (Gemini) követően újabb japán rendező-sztár készít kosztümös drámát a Meidzsi-korszakról. Tizenhárom évvel a Szerelmem, Max után Osmia Nagisza  ismét játékfilmet forgatott, a Gohatto címet viselő szamuráj-történetet december közepén mutatták be Tokióban. A Siba Rjótaro történelmi regényét feldolgozó alkotás főszerepeit neves japán színészek játsszák, többek közt Kitano Takesi, aki éppen Osimának köszönhette első filmszerepét a Boldog karácsonyt, Mr. Lawrence-ben.

 

*

 

Wim Wenders új filmje, az Egymillió dolláros hotel 2030-ban játszódó sci-fi, a főszerepben Mel Gibsonnal, aki egy rejtélyes öngyilkossági ügyben nyomoz a sötét és eső áztatta Los Angelesben. A film a U2 frontembere, Bono forgatókönyvéből készült, és Gibson produkciós cége, az Ikon finanszírozta.

 

*

 

A Tábornok nincs többé. Meghalt George Cambell Scott, alias „Patton tábornok”. A katonás külső, a legszigorúbb hollywoodi tekintet mögött azonban nem bürokrata, hanem kiváló karakterszínész lakozott. Amikor ezért a címszerepért 1971-ben Oscart kapott, visszaadta a díjat, mondván, nem kíván a „húsbemutató” részese lenni. Emlékezetes filmszerepei: Turgidson tábornok Kubrick Dr. Stangelove-jában, A delfin napjának professzora, Fagin és Scrooge két tévés Dickens-sorozatban.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/01 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2792