|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
MoziHozzám jössz, haver?Roboz Gábor
Épouse-moi mon pote – francia, 2017. Rendezte és írta:
Tarek Boudali. Kép: Antoine Marteau. Zene: Maxime Desprez. Szereplők: Tarek
Boudali (Yassine), Philippe Lacheau (Fred), Charlotte Gabris (Lisa), David
Marsais (Stan). Gyártó: Axel Films. Forgalmazó: Big Bang Media Kft. Szinkronizált. 92 perc.
Családja támogatásának köszönhetően a marokkói Yassine
felköltözhet Párizsba, hogy megvalósítsa az álmait, építésznek tanuljon és
feleséget szerezzen magának, az érzékeny fiatalember azonban elszúrja élete
nagy lehetőségét: kockára teszi, hogy visszaküldik szülőhazájába, ráadásul
kialakulófélben lévő párkapcsolatából is kiugrik. Csak letelepedési engedéllyel
kerülheti el a hazatoloncolást, és új feleségjelölt híján azt teszi, amit
nyilván mindenki tenne az ő helyzetében: megkéri legjobb barátját, hogy
tettesse magát melegnek, és rövid időre házasodjanak össze – ám egy vaskalapos
hivatalnoknak hála ennyire könnyen azért nem ússza meg.
A komikusként dolgozó Tarek Boudali (Babysitting) féltucat szerep után máris
elérkezettnek látta az időt, hogy megrendezze karrierje első filmjét, és három
társával írt produkciója alapján nem voltak különösebben nagy ambíciói.
Bármilyen elvárásokkal is ülünk be egy alig ismert színészeket felvonultató
francia vígjátékra, a Hozzám jössz,
haver? szinopszisa nem árul zsákbamacskát: a film humora tényleg kizárólag
abból táplálkozik, hogy a férfipáros melegnek adja ki magát, és ebből
mindenféle válogatott konfliktusok adódnak. Ez nem az a
fajta film, amelynél érdemes fennakadni az egészet átható homofóbián (hiába
reflektál a problémára a női kulcsszereplő a játékidő felénél, ez sem segít),
sem a szemkidüllesztésre és pofavágásra alapozó színjátszáson, ha egyszer olyan
egzotikumokat is láthatunk, mint a francia Owen Wilson, egy Eiffel-torony formájú
dildó és egy farmerszettes-cowboykendős kiskutya.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|