|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
MoziMamma Mia! Sose hagyjuk ABBAFekete Tamás
Mamma Mia! Here We Go
Again! – amerikai, 2018. Rendezte és írta: Ol Parker. Kép: Robert Yeoman. Zene:
ABBA. Szereplők: Meryl Streep / Lily James (Donna), Amanda Seyfried (Sophie),
Pierce Brosnan (Sam), Colin Firth (Harry), Andy Garcia (Fernando). Gyártó: Universal
/ Legendary Entertainment. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 114 perc.
Az alcím (az eredetiben
a Mamma Mia című dalból származó „Újra
itt vagyunk”) teljes pontossággal lefedi a tartalmat: szinte minden teljesen
ugyanaz, csak mintha az ABBA-estre összesereglett színészek a wurlitzerből már
csak a Greatest Hits 2.-ről választhattak volna számokat, minek következtében a
felvezető-összekötő jelenetek is kissé kényszeredettebbek és erőltetebbek
lettek – ami nem is csoda, tekintve, hogy ezúttal nem állt rendelkezésre olyan
bejáratott, működőképes és sikeres forrás, mint az előző film esetében az
1999-ben bemutatott színpadi mű.
Teljesen érthető, hogy a
Universal a 2008-as, több mint 600 millió dolláros bevételt hozó moziadaptáció
után nem akarta magukra hagyni a rajongókat, bár a második részre éppen 10 évet
kellett várni. A kérdés az volt, hogy mihez tudnak kezdeni, ha nem csupán a
kész alapanyag hiányzik, de a felhasználható dalok mennyisége is erősen
megcsappant. A formulán, a karaktereken, de még a paradicsomi helyszínen is
felesleges lett volna bármit változtatni, az viszont már sokkal inkább
csalódást keltő, hogy milyen izgalommentes és fantáziátlan a dramaturgia, amely
összekapcsolja ezeket a hol már felhasznált, hol jogosan mellőzöttnek hangzó
ABBA-számokat. A színházi darabot szerző Catherine Johnson így inkább még
egyszer, flashback-formában is elmeséli hősnőnk, Sophie fogantatásának kissé
kacifántos történetét, miközben a történet középpontjába az anya-lány viszonyt
állítja, ráadásul a kettős idősík miatt többfajta megközelítést is felvetve. Ám
hiába szeretne valami tartalmasabbat mondani – miközben úgy tűnik, még olyan
problémák is foglalkoztatnák, mint a hűtlenség, vagy akár a karrier lehetősége
- , a film megelégszik azzal, hogy épp csak annyira legyen mély és
gondolatébresztő, ahogy azt bármelyik közismert sláger is tenné.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|