|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
DVDAz idegenGéczi Zoltán
The Foreigner – amerikai–brit–kínai, 2017. Rendezte: Martin Campbell. Szereplők: Jackie Chan, Katie Leung, Pierce Brosnan. Forgalmazó: ADS Service. 113 perc. Martin Campbell kophatatlan
érdemekkel bíró rendező: kétszer hozta vissza a klinikai halál méltatlan
állapotából a James Bond-sorozatot (Aranyszem,
1995; Casino Royale, 2006), ő jegyzi
a széria újkori történetének legkiválóbb tételeit, mert érti és érzi a figurát,
neoklasszikus stílusa pedig tökéletesen illeszkedik a 007-es ügynök lélektani
profiljához. Az idegen józanon
szabott 113 percében tizenöt év elteltével rehabilitálja kedvenc Bondját,
Pierce Brosnant, a kínai befektetők kedvében járva társítva őt össze Jackie
Channel ezen lineáris szerkezetű, elegánsan puritán, intelligens és intenzív
moziban. A forgatókönyv bosszútörténetként kerül értékesítésre, de a kész műben
Brosnan szenvtelen karizmájának és a kimért, precíz kameramunkának köszönhetően
az 1970-es években forgatott politikai thrillerek letisztult, hűvös hangulata
dominál, holott Jackie Chan akárhány évesen is hajmeresztő dolgokra képes,
amely képességek közé ez alkalommal a szerepjátszás is beleértendő. Öröm látni,
hogy a kínai filmipar élő legendájára rendes színészként is számított, sőt
épített a rendező, a koros akcióhős pedig elragadó természetességgel hozza a
hallgatag és félszeg, súlyosan traumatizált, mégis könyörtelenül céltudatos, a
kétségbeesés végső stációiba aláereszkedő kisembert. A kemény és megkeseredett
férfiak életre-halálra menő játszmája nem csupán akciófilmként, de drámaként is
remekül funkcionál, Campbell stílusa pedig önmagában is komoly értéket képvisel
a kortárs filmezés világában, ugyanakkor a James Bond franchise jelen
helyzetének ismeretében az a nyugtalanító érzése támadhat a nézőnek, miszerint
mégis jobban jártunk volna, ha a rendező a producerek szavára hallgatva kitart
a 007-filmek mellett.
Extrák:
Nincsenek.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|