|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
MoziBőrpofaKovács Marcell
Leatherface – amerikai, 2017. Rendezte: Alexandre Bustillo és Julien Maury.
Írta: Tobe Hooper és Kim Henkel karakterei alapján Seth M. Sherwood. Kép:
Antoine Sanier. Zene: John Frizzell. Szereplők: Stephen Dorff (Hal), Lili
Taylor (Verna), Sam Strike (Jackson), Vanessa Grasse (Lizzy), Finn Jones
(Sorrel). Gyártó: Campbell Grobman Films / Mainline Pictures / Millenium
/Lionsgate. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 90 perc.
Láncfűrésszel kaszabolja le védtelen áldozatait és a lenyúzott arcbőrükből
szabott förtelmes maszkban parádézik – mi mégis kedveljük őt. Több ez a
szörnyek iránt érzett perverz vonzódásnál, Bőrpofával együtt érzünk. Látjuk
benne a szellemi sérült, beszédfogyatékos óriáscsecsemőt, aki a világ rémségei
elől a családja körében keres oltalmat, hogy feltétel nélküli ragaszkodását
kihasználva épp szerettei tegyék brutális gyilkológéppé. A Texasi láncfűrészes mészárlás és a sikere nyomán készült
folytatások nem magyarázták túl a karaktert, de a közönség kedvenceként Bőrpofa
nem kerülhette el, hogy egy kifejezetten róla szóló film részletesen elmesélje
az élettörténetét. Nem is ez az első alkalom, a jó tíz éve Michael Bay
produceri felügyeletével készült A kezdet
is erről szólt. A mostani változat felülírja az ott megismert sztorit, de abban
mindkettő egyezik, hogy a kegyetlen mészárossá lett Bőrpofa a körülmények
áldozata.
Az új film Bustillo és Maury, A
betolakodóval elhíresült francia rendezőpáros munkája. Mellette szól, hogy
igyekszik szakítani az immár nyolc filmet számláló széria unalmas kellékeivel,
és az őrült szerelmesek ámokfutása típusú filmek road movie-s cselekményét
ötvözi a tanyasi kannibál hagyománnyal. Egy ilyen vállalkozás sikere a régi és
az új kényes egyensúlyán múlik. Az alkotókat most érezhetően jobban érdekelte
az újítás igénye, mint a nemes Tobe Hooper-i tradíció, az elmegyógyintézetből
megszökött fiatalok közül a szerelmes pár játssza náluk a főszerepet, Bőrpofa
és a Sawyer-família sztorija inkább csak háttérként szolgál. Bustillo és Maury
a sokkoló erőszak mesterei, akik a hangsúlyokat a kiontott vér mennyiségével
mérik. A szerelmesek X-kategóriás korhatár-besorolást kiérdemlő, nekrofíliával
kacérkodó ágyjelenetet kapnak tőlük, Bőrpofa viszont csak a szokásos fűrészelést.
Annyi baj legyen, a közönség elesettekért dobogó szíve továbbra is az övé.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1 átlag: 6 |
|
|
|
|